Nova temporada de cinema, teatre i rutes culturals

LAIA MAS. Estudiants i ciutadans han coincidit durant els darrers mesos en alguns barris de València com ara Patratix o Velluters per a gaudir del Cinema a la Fresca. Ha estat una iniciativa que ha permés ocupar l’espai públic amb aquest tipus d’iniciatives culturals. Diumenge passat va acabar l’edició d’enguany, en la qual col·laborava la Universitat de València a través del Servei de Política Lingüística. Amb una mitjana de tres-centes o quatre-centes persones per sessió, el cicle ha acollit un total d’onze projeccions.

Però, a banda d’aquesta activitat, el Servei de Política Lingüística en du endavant moltes altres durant tot el curs. Teatre, cinema o rutes culturals són els principals focus d’atenció del Servei, l’objectiu del qual és donar suport a aquelles iniciatives que tinguen com a finalitat promoure el valencià. A més, també té una convocatòria oberta a través de la qual tant l’estudiantat com la resta de la comunitat universitària poden demanar una ajuda econòmica per a fer activitats que afavorisquen l’ús de la llengua.

Per a saber més sobre aquest tema, Ràdio Universitat  ha entrevistat Rafael Ramos, tècnic del Servei de Política Lingüística, qui n’ha explicat tots els detalls. Podeu escoltar el reportatge complet –en el programa Caleidoscopi– clicant ací.