Inaugurat el curs de la seu universitària a Ontinyent

REDACCIÓ. El rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, va inaugurar aquest dimarts oficialment el curs a Ontinyent. La conferència d’obertura va ser impartida pel catedràtic Javier de Lucas, qui parlà sobre Democràcia i ciutadania: la universitat pública. En l’acte intervingueren també l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i el president de Caixa Ontinyent, Rafael Soriano.

Javier de Lucas.

Javier de Lucas és catedràtic de Filosofia del Dret a la Universitat de València. Entre els anys 2005 i 2011 ha estat el director del Col·legi d’Espanya a París. Fundador i director de l’Institut de Drets Humans de la Universitat de València, va ser president de la Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat (CEAR) entre els anys 2008 i 2009. Les seues investigacions han estat centrades en les migracions, els problemes de la filosofia i la teoria del dret, la ciutadania, el racisme, la xenofòbia i els drets humans, així com el cinema i el dret. Abans de l’acte d’inici del curs Esteban Morcillo va inaugurar una Aula Museu ubicada a l’edifici Lluís Vives dedicada a l’escola de la Segona República. Actualment hi ha matriculats a Ontinyent al voltant de dos-cents alumnes en el Grau Mestre en Educació Infantil i dos-cents cinquanta entre el Grau en Finances i Comptabilitat i la Diplomatura d’Empresarials.