I tu com véns a la Universitat?

REDACCIÓ. Aquesta pregunta pot ser el reflex de les accions encetades des de la Universitat de València per a conéixer els hàbits de transport del professorat i del personal d’administració i serveis quan es desplacen al seu lloc de treball: la Universitat. El Vicerectorat de Sostenibilitat, Campus i Planificació ha posat en marxa una enquesta telemàtica dirigida a aquests dos col·lectius a fi de promoure una mobilitat més sostenible en els tres campus i als edificis de la institució. Els resultats d’aquesta iniciativa, integrada en el programa Mobilitat i transport sostenible del Campus Sostenible, permetran conéixer els fluxos de moviments del personal de la Universitat, un col·lectiu d’unes sis mil cinc-centes persones, com també identificar possibles línies de millora i eficiència energètica.

L’enquesta Fes la teua petjada verda –activa fins el 2 de desembre– està impulsada pel Servei de Prevenció i Medi Ambient, en col·laboració amb l’empresa Alkime ubicada al Parc Científic de la Universitat. La consulta ha comptat amb el suport de l’Agència Valenciana de l’Energia, adscrita a la Conselleria d’Economia, Indústria i Comerç.

“L’objectiu principal de l’enquesta és elaborar un pla de mobilitat integral per a la nostra Universitat, que permeta disposar d’informació rigorosa i fefaent de la nostra realitat i prendre mesures, tant dins de la institució com de portes enfora, amb la col·laboració d’empreses i institucions”, apunta la vicerectora de Sostenibilitat, Campus i Planificació, Clara Martínez. Alhora, mitjançant aquesta iniciativa, “mantenim el compromís de la Universitat de València amb l’avanç de la societat cap a estils de vida més saludables, els quals impliquen no sols uns nivells més elevats de respecte ambiental, sinó també de qualitat de vida”, afegeix Martínez.

El Servei de Prevenció i Medi Ambient ja va incorporar una enquesta sobre mobilitat als estudiants durant el procés d’automatrícula per a obtindre informació sobre els mitjans de transport utilitzats. Aquesta nova iniciativa també s’emmarca dins del Pla Director de Mobilitat i Transport Sostenible del Campus d’Excel·lència Internacional VLC/CAMPUS. Valencia, International Campus of Excellence, en el qual participen la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València i la Delegació a la Comunitat Valenciana del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC).

Entre totes les enquestes complimentades se sortejarà una tableta de 10 polzades, marca Samsung o similar.
Accés a l’enquesta: www.uv.es/campus-sostenible
Contrasenya: encuesta2012