Dotze joves creadors reflexionen sobre la idea d’espai en una nova edició de Roomart Segle XXI

REDACCIÓ. Reflexionar sobre la idea d’espai, així com donar a conéixer l’obra de joves artistes. Són dos dels principals objectius de l’edició d’enguany de Roomart Segle XXI, una iniciativa impulsada pel Centre de Documentació d’Art Valencià Contemporani Romà de la Calle de la Universitat de València, el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i la impremta Romeu.

Roomart és una plataforma d’investigació i estudi de les produccions artístiques emergents. La promoció i el desenvolupament de l’art contemporani valencià són els pilars estratègics sobre els quals es basa aquesta iniciativa, la qual incorpora a més un altre vessant, el de la difusió de l’obra de joves creadors. El comissari de la mostra, Ricard Silvestre, ha explicat que aquest projecte expositiu forma part d’un altre acadèmic més ampli, en el qual s’investiga sobre diverses qüestions relacionades amb l’art.

A través de l’Institut de Creativitat i Innovacions Creatives de la Universitat de València se seleccionen dotze artistes joves, que tenen l’oportunitat de treballar sobre un tema proposat, i el resultat del seu treball és aquesta exposició. Un conjunt d’obres que, mitjançant diverses propostes artístiques, condueixen els visitants a la mostra per camins totalment originals i únics. S’hi poden trobar des de peces pictòriques fins a construccions que combinen elements escultòrics i altres disciplines artístiques.

A més de l’exposició es publica un calendari editat per la impremta Romeu. La mostra es pot visitar al Centre del Carme de València fins el pròxim 24 de març, de dimarts a diumenges, de 10 a 22 hores. El programa A fons cultural de Ràdio Universitat tracta aquesta setmana sobre Roomart. Podeu escoltar-hi un reportatge fent clic ací.