The Beatles entren a la Facultat de Ciències Socials

Strawberry fields (pintura; acrílic sobre llenç; 150×150 cm)

REDACCIÓ. Pintures, algunes de les quals de gran format, i múltiples escultures en cartó pedra sobre la trajectòria musical i vital de The Beatles és el tema d’una exposició que es podrà visitar a la Facultat de Ciències Socials a partir de divendres 15 de febrer a les 19:30 hores. With The Beatles està formada per una dotzena de peces i pren com a referència les lletres, melodies, eurítmies, correspondències, vivències, anècdotes i declaracions del mític grup anglés.

La mostra, a càrrec de l’artista plàstic Toni Colomina, estableix una sèrie d’obres que contenen les peculiaritats de cada cançó o manifestacions dels seus protagonistes i les evocacions que provoquen a l’espectador. With The Beatles, que presenta els últims treballs d’aquest artista dins del seu estil pop canalla, es podrà veure fins el 27 de març, de dilluns a divendres, de 8 a 21 hores.

Encara que la trajectòria musical de The Beatles s’origina alguns anys enrere, és el 1963, amb la gravació dels seus dos primers àlbums, quan la beatlemania comença a emergir entre els seus seguidors. “Així, aquest 2013 es postula com l’any del cinquantenari de l’aparició de la més important expressió musical de condició pop”, en paraules de Toni Colomina.

Aquest fenomen, embriagador de masses i inspirador de corrents artístics posteriors, és considerat per l’autor de l’exposició With The Beatles “una de les manifestacions més influents de la segona meitat del segle xx”. “John Lennon, Paul McCartney, George Harrison i Ringo Starr, el quartet de Liverpool, podrien considerar-se en aquest sentit l’encarnació dels ideals d’avantguarda, capaços com ho van ser d’estendre la seua influència en les revolucions socials i culturals succeïdes especialment des de la dècada dels anys seixanta”, ha destacat Colomina.

Yellow submarine (escultura; acrílic sobre cartó pedra; 70x85x25 cm)

infouniversitat © 2019 All Rights Reserved