Començar a treballar a l’estranger

REDACCIÓ. Coneixes algunes de les principals alternatives per a començar a treballar a l’estranger? Donades les manifestes dificultats per aconseguir treball a casa, molts estudiants i estudiantes de la Universitat s’ho estan plantejant o estan fent-ho directament.

L’estranger s’està concebent com una oportunitat daurada per a començar a treballar, més encara perquè moltes empreses demanen experiència prèvia. No obstant això, hi ha organismes que gestionen contractes de pràctiques amb empreses, una mena de beques on no es demana cap experiència.

Ocupa’t, el programa de Ràdio Universitat sobre ofertes de treball, i beques i reportatges referits al món laboral, ha elaborat un especial sobre aquesta situació, en què s’expliquen algunes oportunitats (per a escoltar el programa feu clic ací).

Un exemple són les beques Leonardo, el termini de les quals s’obrirà molt prompte i que consisteixen en 250 beques per a fomentar habilitats lingüístiques i habilitats adquirides durant els estudis.

Recentment, la Facultat d’Economia va acollir la jornada Experiència Internacional Canadà, adreçada a joves d’entre 18 i 35 anys i que tenia com a objectiu presentar el país nord-americà com un lloc per adquirir experiència laboral i cultural de treball en vacances, pràctiques o treball en estiu.