Plantar una falla ‘on-line’

REDACCIÓ. Un joc social en el qual un usuari registrat pot ser un president faller i construir la seua pròpia falla, fer una despertà, lluitar pels premis al ninot indultat en la seua secció, aconseguir el premi popular… Es tracta de la iniciativa d’un grup d’alumnes d’Enginyeria Multimèdia de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE-UV) de la Universitat de València, els quals han creat un joc on-line anomenat Vull ser faller a través de la web www.quieroserfallero.com.

Gestionar pressupostos, realitzar esdeveniments i concursos, contractar artistes fallers i triar els monuments de la falla entre una llista de ninots plantats els últims anys a València són altres de les funcionalitats de l’aplicació. L’equip que du el joc el formen Israel Rodríguez i Toni Ruiz, creadors i desenvolupadors de la web; Toni Benavent i Presen San Antón, encarregats de l’adaptació dels ninots en el joc; i Fernando Bañó, responsable del finançament del projecte. Israel Rodríguez explica com va nàixer la idea: “Jo sóc de Cadis. Navegant per internet vaig trobar un joc dels Carnestoltes de Cadis i vaig pensar per què les Falles de València no podien tindre un joc paregut”. “Ho vaig comentar a uns companys de classe, i vam tirar endavant”, assenyala aquest estudiant de l’ETSE.

El programa En Xarxa de Ràdio Universitat  ha parlat d’aquest joc amb els seus creadors. Pots escoltar-lo fent clic ací.

Israel Rodríguez i Toni Ruiz.

La iniciativa també permet que la falla creada puga anar pujant de secció fins arribar a l’especial. A causa del seu èxit, l’equip està treballant en una nova versió en valencià i anglés que estarà disponible després d’aquestes Falles i que inclou nombroses millores. “Ara estem desenvolupant una nova versió del joc, de manera que en la pròxima hi haurà més de mil cinc-cents ninots i més actes fallers”, comenta Israel Rodríguez. “El gros de la nova versió serà, sobretot, la xarxa social, en la qual tots els mànagers fallers es puguen comunicar entre ells”.

La web compta amb més de dues mil cinc-centes visites diàries i prop de mil usuaris registrats, i es presenta com una forma original de donar a conéixer les Falles. “Això és una escaparata brutal per a les Falles de València. Qualsevol persona pot vindre i fabricar-se la seua pròpia falla”, diu Israel Rodríguez.