La Universitat escolta rock en xinés i en castellà

REDACCIÓ. El grup valencià de rock dur Local 9 ha acostat a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació música cantada en dos dels idiomes amb més parlants del món: el xinés i el castellà. El concert estava organitzat per l’Institut Confuci i va ser acompanyat d’una degustació de te i de menjar xinés de fusió.

Local 9 és el títol homònim del disc d’aquesta formació musical, la primera espanyola que sintetitza els dos mons, les dues cultures, amb un dels seus temes: Solo puedo anidar en ti, una cançó inèdita i inspirada en una història d’amor. Iván Nava, vocalista de Local 9, explica per què han decidit interpretar una peça en la llengua del país més poblat del món: “Cantar en xinés ho hem fet per a intentar fusionar les cultures”. Una pinzellada més: en la cançó esmentada s’utilitzen dos instruments representatius de cada espai geogràfic: el pipa, un instrument de corda xinés mil·lenari similar al llaüt, i guitarres elèctriques.

La presentació del disc el passat 7 de març va completar l’exposició sobre portades de discos Visions pop de la Xina, instal·lada a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació.