Les cinc veus de l’estudiantat en el Consell de Govern

REDACCIÓ. Laura Peris i Guillem Chismol (BEA), Alberto Gradolí i Rubén Ramírez (Campus Jove) i Gerard Martínez (A Contracorrent) han sigut elegits com a nous representants de l’estudiantat en el Consell de Govern de la Universitat de València. Cal destacar que la representació estudiantil es renova anualment en aquest òrgan de la institució.

Els estudiants i estudiantes encaren la responsabilitat amb optimisme. Així, Rubén Ramírez apunta: “Hi ha cinc estudiants, els quals s’elegeixen a través del Claustre, i el Claustre a través de les eleccions a estudiants, per tant hi ha un doble filtre per accedir al Claustre i al Consell de Govern”.

Guillem Chismol, per la seua banda, diu que es tracta d’una reunió al mes, però “de gran responsabilitat i cal preparar-la a consciència”. I en la reunió, segons apunta, cal tindre un llenguatge “propositiu”.

Gerard Martínez insisteix en la representació de l’estudiantat. “No som només les organitzacions que estem en les institucions les que representem el moviment estudiantil, també hi ha una part d’aquest que ens agradaria que fóra més escoltada”.

Laura Peris destaca que, en un context de dificultat com l’actual, l’estudiantat “necessita que algú el represente i diga la seua en les institucions universitàries”.

Alberto Gradolí, al seu torn, afirma que vénen a sumar: “Donar la nostra veu i el nostre vot a les mocions i els punts que es presenten, i defendre els estudiants, els quals cada vegada tenen menys drets”.