Obert el termini per al concurs de curtmetratges científics Media100cia

REDACCIÓ. El Parc Científic de la Universitat de València ha obert el termini per a participar en la segona edició del concurs de vídeos científics Media100cia, el qual consisteix en la presentació de curtmetratges de vídeo o d’animació sobre ciència, amb una durada màxima de 100 segons. L’activitat forma part de la cinquena edició d’Expociència, que se celebrarà dissabte 25 de maig, i els vídeos es podran enviar fins el diumenge 19 de maig.

Els treballs poden tindre narració i estructura lliures, amb la possibilitat de qualsevol format temàtic, des de l’enregistrament d’experiments científics, animació, ficció científica, plantejament de qüestions relatives a la ciència, monòlegs… i totes aquelles idees que grans i menuts vulguen desenvolupar.

En la primera edició d’aquest concurs es van presentar més de cinquanta treballs realitzats per xiquets i joves que mostraven experiments concebuts per ells mateixos, com ara ninotets, figures i construccions amb ganxets de dacsa; la representació del sistema solar a escala; la fabricació d’energia solar a través d’una placa solar, un cable i el sol; o la cara invisible de la ciència amb un emotiu homenatge a les dones científiques, entre altres temes. Com a novetat, enguany hi ha dues categories per a la presentació dels treballs: es distingirà entre públic universitari i públic no universitari.

Els arxius inclouran títol, capçalera de presentació i els seus possibles títols de crèdit, i es presentaran en format AVI, MP4 o WMF. El desenvolupament podrà ser en vídeo, animació sintètica o altre tipus de captació o programari.

Es pot obtindre més informació sobre el concurs en: