Un programa d’astronomia, un d’humor i un altre sobre països i cultures, noves propostes de Ràdio Universitat

REDACCIÓ. Ràdio Universitat, la ràdio en línia de la Universitat de València, ha incorporat tres programes a la seua graella. Ecos del cosmos, El soterrani i La vuelta al mundo són els noms de les noves propostes, una sobre l’actualitat astronòmica, una que tracta amb humor l’actualitat i una altra amb l’objectiu de presentar diversos països del món.

Ecos del cosmos  està realitzat pels astrònoms de la Universitat de València Enric Marco i Fernando Ballesteros. El programa serà quinzenal i naix amb la finalitat d’informar sobre astronomia, però també d’explicar allò que ocorre al cel i en les estrelles. El primer va ser el passat 12 d’abril. Concretament, el programa que han gravat tracta sobre la missió Planck i la seua importància per al coneixement de l’univers, a més de definir el concepte de contaminació lumínica. En l’espai, així mateix, es fa una entrevista al nou director de l’Observatori Astronòmic de la Universitat, Eduardo Ros, es parla de la contemplació del cel i s’analitza el llibre 17 ecuaciones que cambiaron el mundo, de Ian Stewart.

Enric Marco és investigador del Departament d’Astronomia i Astrofísica de la Universitat de València i Fernando Ballesteros treballa a l’Observatori Astronòmic de la Universitat.

Per la seua banda, el programa La vuelta al mundo està realitzat per un grup d’alumnes de Periodisme: Naomi Round, Sara El Ouazzany, Sara Olivas i Guillem Lisarde. L’objectiu és, cada quinze dies i des d’ahir 24 d’abril, parlar d’un país, de les diferències culturals i repassar les característiques del lloc, com ara la història, tradicions o la música. Els estudiants que l’elaboren, a més, s’han marcat com a objectiu que en cada programa participen nadius o visitants del país de què es parla.

Així, la seua proposta inicial ha sigut Corea del Sud, un país amb una llarga història i d’actualitat per la seua relació amb Corea del Nord. Javier, un coreà estudiant de Filologia Hispànica i Comunicació Internacional que resideix actualment a València, és la veu que ha parlat en primera persona sobre aquell país asiàtic.

També des de la titulació de Periodisme arriben les ànimes d’El soterrani. Un programa d’humor que cada dijous realitza una anàlisi de l’actualitat  nacional i universitària amb un to àcid i desenfadat. Els autors: Pablo Gallén, Cristian Reche, José Luis Lagardera i David Gil.