Dos nous programes en Ràdio Universitat: Camden (sobre actualitat musical) i Espai de Debat (fòrum d’opinió sobre temes que afecten l’estudiantat)

REDACCIÓ. Ràdio Universitat  incorpora a la seua graella de programes dues noves propostes. D’una banda, recupera Camden, després de més d’un any de silenci, per a parlar de l’actualitat del panorama musical. La segona proposta és Espai de Debat-La Nau dels Estudiants, un fòrum de diàleg i opinió impulsat per la Delegació del Rector per a Estudiants i el SeDI, sobre temes d’actualitat per a l’estudiantat i amb l’objectiu d’afavorir una major participació d’aquest.

Camden, els seus promotors, Toni Caballero i Arnau Ruiz, el defineixen com “un mercat dels de tota la vida, i pels seus carrerons trobarem tot tipus de melodies acústiques”. En el primer programa han convidat Leonor Goicoechea, estudianta de quart de Comunicació Audiovisual i compositora.

“Duc un temps escrivint i component per a la guitarra. La música no crec que em done de menjar, però la necessite”, diu aquesta cantautora de Paterna que va fer el seu primer concert fa quasi quatre anys, quan ella en tenia díhuit. En el programa també va haver-hi informacions variades sobre el panorama musical i una actuació de Goicoechea en directe, entre altres.

Pots escoltar el Camden clicant en aquest hipervincle.

D’altra banda, també s’ha incorporat a la graella de Ràdio Universitat el programa Espai de Debat-La Nau dels Estudiants. En el primer programa s’ha entrevistat el delegat del rector per a Estudiants, Daniel González , es pot escoltar en streaming el debat sobre les retallades i l’opinió d’associacions d’universitaris sobre la vaga d’aquest 9 de maig. També pots veure una entrevista a Daniel González en la televisió de la Universitat: i el debat esmentat, íntegre, en aquest enllaç.

El debat en el qual van participar quatre estudiants en representació del BEA, Campus Jove i A Contracorrent, més el coordinador general de l’AGE, Jordi Caparrós, va incloure els seus punts de vista sobre la vaga de l’ensenyament públic convocada aquest dijous o la situació general de l’ensenyament.

El delegat del rector per als Estudiants, Daniel González Serisola, defineix els objectius del programa Espai de Debat: “L’objectiu és que l’estudiantat s’incorpore al debat. Que els joves proposen el seu debat. La Universitat és un espai molt important de diàleg, i el fòrum pot estar organitzat per ells”.

Així, els temes que s’hi tractaran són aquells en els quals els estudiants com a ciutadans són els protagonistes, des d’una perspectiva d’estudiants, joves i ciutadans, ha apuntat el delegat del rector per als Estudiants.