El Botànic acull dissabte la XIII Matinal d’Evolució

Charles Darwin va formular la Teoria de l’Evolució de les Espècies.

REDACCIÓ. L’Auditori Joan Plaça del Jardí Botànic acull aquest dissabte la XIII Matinal d’Evolució, una jornada d’actualització científica en la qual participaran més de cent professors d’educació secundària i batxillerat. Aquesta és una de les dues cites anuals d’aquestes característiques promogudes, des de fa sis anys, per la Delegació del Rector per a la Incorporació a la Universitat de València. Mentre que les trobades de tardor es reserven a l’evolució humana, els seminaris de primavera aborden l’evolució en general.

En aquesta ocasió, la investigadora Anna Albiach, actualment professora associada de la Universitat Cardenal Herrera CEU, centrarà la seua intervenció en els primats i la investigació sobre l’evolució de la cognició. A continuació, Raquel Ortells, professora de la Universitat de València, tractarà l’ecologia i els cicles vitals, mentre que el professor Joaquín Baixeras, també de la Universitat, parlarà sobre l’evolució dels insectes i altres artròpodes. La jornada acabarà amb un debat obert amb els ponents moderat pel professor Juli Peretó, impulsor i coordinador de les matinals des del seu origen.

La delegada del Rector per a la Incorporació a la Universitat, María José Lorente, comenta que les matinals són una activitat “consolidada des de la seua instauració perquè no van ser concebudes com a accions esporàdiques ni puntuals. A més, tenen molta acceptació per part del professorat; de fet, la mitjana de participació és de dues-centes persones”. La importància d’aquestes trobades rau “en diversos angles, en primer lloc, per l’actualització constant en biologia i en qualsevol tema de ciència que es puga estudiar amb el perfil de l’evolució, i també per la vinculació i comunicació que s’estableixen entre el professorat i la Universitat”.

Les Matinals d’Evolució estan organitzades i patrocinades per la Delegació del Rector per a la Incorporació a la Universitat, l’Institut Cavanilles de Biodiversitat i Biologia Evolutiva, la Facultat de Ciències Biològiques, el Jardí Botànic, la Societat Catalana de Biologia, l’Institut d’Estudis Catalans i el VLC Campus d’Excel·lència Internacional a través del Microclúster de Biologia Evolutiva i Integrativa. A més, hi col·laboren la Càtedra de Divulgació de la Ciència UCC+i, el Gabinet de Didàctica del Jardí Botànic, la revista Mètode i Publicacions de la Universitat de València.