II Setmana Universitària pel Comerç Just

REDACCIÓ. La Universitat de València està celebrant aquests dies la II Setmana Universitària pel Comerç Just i l’Organització de Comerç Just IDEAS. Els actes començaren diumenge passat al riu Túria, al costat del Pont de les Flors, amb propostes per a públics de totes les edats organitzades per la Xarxa Valenciana de Consum Responsable.

Entre els actes amb motiu del Dia Internacional pel Comerç Just (segon dissabte de maig) la Universitat va acollir la presentació de l’Informe sobre Compra Pública Ètica al País Valencià (dilluns a les 17:30 hores al Col·legi Major Rector Peset). En l’acte (on també es presentà el vídeo ¿Qué es comercio justo?) intervingueren la vicerectora de Sostenibilitat, Campus i Planificació, Clara Martínez; Pilar Carceller i Cecilia, representant de la Xarxa Valenciana de Consum Responsable; i Carles Xavier López, president de la Coordinadora Valenciana d’ONGD.

A més, durant la II Setmana Universitària pel Comerç Just es fan xarrades i degustacions de productes de comerç just en els diversos campus de la Universitat. Així, dimecres 15 de maig deu cafeteries dels tres campus (Blasco Ibáñez, Burjassot-Paterna i Tarongers) oferiren des de primera hora productes de comerç just com ara café, cacau, te i sucre. Dimarts 14, davant la Tenda de la Universitat al Campus dels Tarongers, va haver-hi una degustació de productes de comerç just.

Aquesta II Setmana Universitària conclourà demà divendres 17 de maig, a les 13 hores, al Saló de Graus de la Facultat de Farmàcia al Campus de Burjassot-Paterna amb una sessió titulada Per a endolcir-te la vida no cal amargar ningú, la qual inclou una xarrada, degustació de productes, en especial de sucre de comerç just, i la projecció d’un documental. La sessió, a més, comptarà amb la dinamització d’ADINU i tècnics del SeDI i la Xarxa Valenciana de Consum Responsable.

Aquesta iniciativa sorgeix del Programa de Comerç Just i Consum Responsable del Campus Sostenible, el qual pretén sensibilitzar la comunitat universitària en aquesta matèria, aplicar les seues pràctiques a la contractació de béns i serveis, impulsar punts de venda de comerç just i diversificació de productes i col·laborar amb altres entitats i organitzacions per avançar en aquest procés. En aquest sentit, la vicerectora de Sostenibilitat, Campus i Planificació, Clara Martínez, assegura que la promoció del comerç just a través d’una programació visible com aquesta segona convocatòria de la setmana “ha de ser un compromís de tota la comunitat universitària, des de l’equip rectoral estem avançant en les bases que el fan possible a través dels diversos serveis, com ara la contractació, però també es necessita la implicació de tota la societat per aconseguir metes més significatives”. De fet, la Universitat de València va ser acreditada el passat mes de febrer com a Universitat pel Comerç Just perl’organització IDEAS.

Un mapa de comerç just

Per la seua banda, la Fundació General, mitjançant la Tenda de la Universitat i el Voluntariat Ambiental-Campus Sostenible, està elaborant el Mapa del Comerç Just a la Universitat de València junt amb el Servei de Contractació Administrativa. Aquest procés col·laboratiu té com a objectiu fer visibles els punts de venda de productes de comerç just a la Universitat de València.

A més, coincidint amb la II Setmana Universitària pel Comerç Just, la Tenda de la Universitat ha posat en marxa la iniciativa Consum Responsable amb l’objectiu de promoure i consolidar aquest tipus de consum entre la comunitat universitària. Així, ha creat un portal web  amb solucions per aplicar aquests criteris al consum quotidià i ha encetat un programa de punts bescanviables per xecs i regals. La Tenda també obsequiarà els seus usuaris amb un llapis fabricat amb fusta procedent d’explotacions sostenibles –certificat PEFC– per les compres realitzades abans del 31 de maig.

Fotos en format  de galeria d’imatges: Degustació de productes de comerç just, dimarts, davant la Tenda de la Universitat, al Campus dels Tarongers.

infouniversitat © 2019 All Rights Reserved