La Facultat de Geografia i Història es presenta a l’estudiantat de batxillerat i formació professional

Alumnat guardonat, professorat i representants de la Universitat de València en la jornada Facultat Oberta.

REDACCIÓ. La Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València ha acollit una jornada, Facultat Oberta, destinada a presentar els estudis que s’imparteixen al centre a estudiants de primer i segon curs de batxillerat i també a l’alumnat de cicles formatius de grau mitjà.

L’acte, que va tindre lloc divendres passat 10 de maig, incloïa la lectura, proclamació de resultats i lliurament dels premis del I Concurs de Microrelats de la facultat, adreçat a l’estudiantat, també de batxillerat i de cicles formatius de grau mitjà, de centres de les províncies de València i Castelló.

En l’acte van estar presents la degana de la facultat, Ester Alba; i el vicerector d’Estudiants, Daniel González; així com professors que van explicar i orientar l’estudiantat assistent sobre els quatre graus que es poden estudiar al centre: Informació i Documentació (explicat pel professor José Vicente Boscá), Història (Marc Baldó), Història de l’Art (Mercedes Gómez-Ferrer) i Geografia i Medi Ambient (María Dolores Pitarch). En l’organització de la jornada va col·laborar la Delegació per a la Incorporació a la Universitat.

La degana de la facultat, Ester Alba, va lliurar els premis i accèssits corresponents a les quatre temàtiques plantejades, que estaven relacionades amb els estudis que s’imparteixen en aquest centre. Els premis consistien, per a totes les categories, en una tablet i un lot de regals de la facultat (primer premi) i un lot de regals per als accèssits.

Així, sobre la temàtica El llibre del futur/El futur del llibre, el primer premi va ser per a Francisco Puchol, del Col·legi Alemany; el primer accèssit per a Iris Rinn, de l’IES Font de Sant Lluís; i el segon accèssit per a Ferran Pla, també del Col·legi Alemany.

Respecte a la temàtica Cartografia i Exploradors, el guardó va ser per a Laura Peris Tárrega, de l’IES Josep de Ribera (Xàtiva); mentre que el primer i el segon accèssit van correspondre a Clara Martínez Moreno, del CP Sant Jaume Apòstol de Montcada, i a Luis Piqueras, del Col·legi Alemany.

Altres temàtiques

Pel que fa a Temàtica i Patrimoni, Laura Verdeguer Tortajada, del CP Sant Jaume Apòstol, va resultar guanyadora, i Carlos Giménez Molero (IES Ramon Muntaner, Xirivella) i Laura Rustarazo (Col·legi Alemany) obtingueren els dos accèssits, respectivament.

En la temàtica Herois i heroïnes, Belén Albiol, de l’IES Font de Sant Lluís, va resultar guanyadora. Els accèssits foren per a Josep Martínez Vidal (IES Guadassuar) i Miguel Ángel Vela Castro (Col·legi Immaculat Cor de Maria).