El Festival Serenates torna al Claustre de la Nau i augmenta de sis a nou el nombre de concerts

Presentació de la programació del Festival Serenates realitzada a La Nau.

REDACCIÓ. El Festival Serenates, que organitzen conjuntament la Universitat de València i la Subdirecció de Música CulturArts Generalitat, celebrarà una nova edició del 24 de juny al 4 de juliol, amb novetats importants: torna al Claustre de la Nau, noves institucions li donen suport i incrementa el nombre de concerts (de sis a nou respecte a l’any passat). El festival va nàixer en els anys huitanta amb la idea d’utilitzar el Claustre del Centre Cultural La Nau com a marc per a oferir al públic valencià un festival musical d’estiu.

Presentació de la programació del Festival Serenates realitzada a La Nau.

La programació s’ha presentat a l’edifici de la Nau, amb la presència d’Antonio Ariño, vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat de València; Manuel Tomás, director general de CulturArts; Cristóbal Grau, regidor de Joventut de l’Ajuntament de València; Ramón Reche, director regional de València i Castelló del Banc Sabadell; i Carlos Mataix, en representació de la Fundació Cruzcampo del grup Heineken.

La primera de les novetats d’enguany és que el Festival Serenates torna al Claustre de l’edifici històric de la Universitat, després de les obres de rehabilitació que van obligar l’any passat a traslladar la programació al Centre del Carme, on van acudir més de dues mil cinc-centes persones als diversos concerts.

D’altra banda, s’han incorporat noves institucions al suport del festival: l’Ajuntament de València, mitjançant la seua Regidoria de Joventut, i els patrocinadors privats, Fundació Banc Sabadell i Heineken. El Serenates, que esdevé una plataforma per als músics valencians i una opció de cultura gratuïta per al públic, implica enguany en una producció pròpia de La consagració de la primavera, de Stravinsky, prop de dos-cents joves estudiants.

En tercer lloc, i pel que fa a la programació, també s’incrementa el nombre de concerts –de sis a nou en relació amb l’edició anterior–, amb propostes tan interessants com ara la cantautora Maria del Mar Bonet.

El Festival Serenates, que va nàixer en la dècada dels huitanta per a oferir al públic valencià un festival musical d’estiu amb entrada lliure, ha passat a ser una alternativa d’oci per a milers de persones en cada edició i una excel·lent plataforma per a la promoció de grups valencians, una línia que es consolida en aquesta edició. Des de les primeres convocatòries, fa més de dues dècades, Serenates va suposar un rotund èxit de públic i ha omplit any rere any totes les localitats disponibles.

Les dues primeres actuacions (dilluns 24 de juny i dimarts 25 de juny) presenten La consagració de la primavera (ballet) d’Igor Stravinsky, obra de la qual se celebra el 2013 el centenari de la seua estrena. En aquesta producció pròpia per al festival participarà l’alumnat del Conservatori Superior de Dansa, de l’Escola d’Arts i Superior de Disseny (escenografia, vestuari i audiovisuals), de l’IES El Cabanyal (perruqueria i caracterització), a més de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València. La direcció artística de l’espectacle estarà a càrrec de Tono Berti i la direcció musical serà d’Hilari Garcia. En la creació d’aquest espectacle col·laboren actualment uns dos-cents estudiants de grau superior de totes les branques artístiques, coordinats pels seus professors amb la direcció artística, per tal d’oferir una producció nova, amb un objectiu formatiu i artístic comú.

El 27 de juny, dijous, la cantautora Maria del Mar Bonet oferirà un concert extraordinari amb motiu del lliurament de la Medalla de la Universitat de València, en el qual interpretarà el programa Fira encesa, amb una selecció de poemes musicats de Bartomeu Rosselló-Pòrcel.

El 28 de juny, divendres, actuarà el grup Capella de Ministrers, sota la direcció de Carles Magraner, amb el programa Amors e cansó, que oferirà un recorregut per les cançons dels trobadors de la Corona d’Aragó dels segles xii i xiii.

El dia 29, dissabte, tornarà a actuar l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, però amb la secció de cambra, sota la batuta d’Hilari Garcia. L’actuació es dedicarà als concerts per a instruments de corda de les escoles barroques europees.

El dia 30, diumenge, l’Orfeó Universitari de València, dirigit per Francesc Valldecabres, presentarà un concert de música coral a cappella amb un programa variat que va des de la polifonia del segle xvi fins la música més actual.

L’1 de juliol, dilluns, la soprano Erika Escribá Astaburuaga i el pianista Carlos Apellániz presentaran un recital d’òpera dels segles xvii al xix.

El dia 3 de juliol, dimecres, actuarà el Grup Instrumental, dirigit per Joan Cerveró, amb la interpretació del programa Minimal&theater music, que reuneix una selecció de peces compostes pel mateix Joan Cerveró.

El dia 4 de juliol, dijous, la cloenda del Festival Serenates estarà a càrrec del Cor de la Generalitat Valenciana, dirigit per Francesc Perales. Aquest cor, que enguany compleix el seu vint-i-cinc aniversari, oferirà un concert de música a cappella amb l’epígraf De Viena cap a Occident.

Tots els concerts comencen a les 22:30 hores. L’entrada és gratuïta amb invitació que cal recollir a partir d’una hora abans del començament a la consergeria de la Nau.