Medalla de la Universitat a la Societat Filharmònica de València

María José Añón, Esteban Morcillo i Juan Vila.

REDACCIÓ. La Universitat de València ha lliurat la seua Medalla a la Societat Filharmònica de València en un acte solemne que va tindre lloc al Palau de la Música dilluns passat. L’acte incloïa un concert extraordinari dins de la programació de la Societat Filharmònica, en el qual intervingueren l’Orquestra Filharmònica de la Universitat i el pianista Sergio Sapena, dirigits per Hilari García. Durant el concert es van interpretar obres de Xostakóvitx i Stravinsky.

El rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, va ser l’encarregat de lliurar la Medalla de la institució al president de la Societat Filharmònica de València, Juan Vila Llop. En la cerimònia també va participar la secretària general de la Universitat, María José Añón.

Esteban Morcillo i Juan Vila.

La Societat Filharmònica de València va ser fundada l’any 1912 amb el propòsit de presentar una programació estable de concerts a la ciutat de València. Al llarg dels anys, la Societat ha preservat l’esperit inicial i ha comptat amb una gran col·laboració d’agrupacions artístiques, orquestres simfòniques i nòmina d’artistes, entre els quals destaquen Artur Rubinstein; Vladimir Horowitz; George Piatigorsky; l’Orquestra Filharmònica de Berlín, sota la batuta de Clemens Krauss; Montserrat Caballé; Renata Scotto; Ileana Cotrubas; Samuel Ramey; Hermann Prey; Marilyn Horne; Victòria dels Àngels; Christa Ludwig; Frederica von Stade; Ofelia Sala; Ivo Pogorelich; Joaquín Achúcarro; Daniel Barenboim; Katrin Scholz, entre molts altres.

Durant aquest més d’un segle de vida, la Societat Filharmònica de València ha sigut la plataforma per al llançament de nous intèrprets valencians, com ara José Iturbi.

Galeria d’imatges de l’acte.