El portal Eures: prop de 20.000 llocs de treball per cobrir

REDACCIÓ. Prop de vint mil ofertes de treball pendents de cobrir, més d’un milió cent vint-i-cinc mil currículums registrats i 30.949 empresaris que ofereixen treball. Són els números del portal Eures, la xarxa gestionada per la Comissió Europea i les entitats públiques d’ocupació de cada regió europea que gestiona les ofertes de treball de diversos països de la UE per a facilitar la mobilitat professional dels ciutadans comunitaris. Diego Moliner, conseller d’Eures a València, explica el seu funcionament.

En declaracions al programa Ocupa’t de Ràdio Universitat, Moliner ha destacat que les ofertes publicades estan fonamentalment relacionades amb l’enginyeria a nivell industrial; les ofertes del sector sanitari (metges, infermers, fisioterapeutes…); i de personal docent i personal d’hostaleria amb un cert grau de qualificació. La procedència de les mateixes és dels països del centre i del nord d’Europa com ara Alemanya, França i Àustria. Els requisits són el domini no només de l’anglés, que ja es dóna per suposat, sinó una segona llengua amb un nivell mitjà, com ara alemany o francés.

“És una xarxa creada en l’àmbit de la Unió Europea, que té com a finalitat garantir el dret a la lliure circulació dels treballadors. Amb aquesta finalitat hi ha una web, sostinguda per la Unió Europea, on es poden trobar ofertes d’ocupació per als ciutadans de la UE i de la resta de l’espai econòmic”, ha dit el conseller d’Eures a València.

Diego Moliner, que ha participat recentment en una jornada a la Fundació Universitat-Empresa d’Adeit, explica el funcionament de la xarxa: “Es poden fer recerques de treball a l’estranger introduint el currículum. De vegades el Servef s’encarrega de fer les entrevistes per a seleccionar el candidat”. Com a requisit per a participar en Eures no cal estar inscrit en el Servef ni tan sols estar sense ocupació.

El procés és molt senzill. El primer és llegir l’apartat específic de la pàgina web que hi ha en la pàgina del Servef i també en la web del Servei Públic d’Ocupació Estatal  i després començar en la d’Eures i registrar-se amb la contrasenya que l’usuari o usuària trie. Una vegada d’alta en el sistema, cal introduir el currículum en la base de dades, la qual cosa permet al candidat o candidata que les empreses registrades puguen contactar-hi. I, d’altra banda, sobre les ofertes existents, el demandant d’ocupació també es pot presentar a les convocatòries publicades enviant una carta de sol·licitud i un currículum.

També es pot contactar amb el portal Eures des de l’adreça següent: https://ec.europa.eu/eures