La Universitat t’ajuda econòmicament si participes en activitats de cooperació amb una ONG

REDACCIÓ. La Universitat de València ha ampliat el termini de la convocatòria de la Borsa de Viatge adreçada a estudiants i estudiantes de la institució per a activitats de cooperació i solidaritat realitzades durant 2012 i 2013. Així, l’activitat podrà tindre lloc fins el 30 de setembre d’enguany, o es podrà justificar fins a eixa data. Les activitats han d’haver tingut o tindre incidència en els països indicats en el Pla Anual de Cooperació Valenciana 2011 com a prioritaris o d’atenció específica.

La borsa, convocada per la Delegació del Rector per a Estudiants i dotada amb 30.000 euros, estableix que les ajudes estan dirigides a facilitar la participació dels estudiants i les estudiantes de la Universitat de València en activitats de cooperació, solidaritat i educació al desenvolupament, realitzades en col·laboració amb una ONG, en projectes que es realitzen a països estructuralment empobrits.

Així, l’activitat haurà d’haver durat o durar un mínim de tres setmanes i màxim de tres mesos. La participació de l’alumne o alumna s’ha d’haver realitzat o realitzar-se com a voluntari/a i sense remuneració econòmica per part de l’organització amb què es fa o s’ha fet l’activitat. A aquests efectes, la quantia de la borsa es calcularà tenint en compte el lloc de destinació. Així, 570 euros per a Àfrica del Nord; 1.375 euros per a Àfrica subsahariana; 1.125 euros per a Àsia; i 1.375 euros per a Llatinoamèrica.

Entre els criteris de valoració es tindran en compte l’expedient de l’alumne o alumna, la memòria d’activitats realitzades i el grau d’implicació de l’estudiant o estudianta, i l’adequació del projecte presentat a l’objecte de la convocatòria.

La documentació a presentar per part de les persones interessades és un projecte detallat de l’acció realitzada; un certificat d’assistència a l’activitat on s’especifiquen les dates i les tasques realitzades i que estiga emés per l’entitat organitzadora; una memòria de les tasques elaborada per l’estudiant o estudianta; un informe econòmic amb model normalitzat on es relacionen les despeses d’allotjament i transport (només anada i tornada); les factures o els tiquets dels bitllets, entre altres.

Pots consultar les bases completes en el aquest enllaç (segona de les tres convocatòries publicades).