Alumnes de la Universitat rebutgen l’assassinat de l’estudiant francés Clément Méric

REDACCIÓ. Alumnes de la Universitat de València es van concentrar la nit del dijous 6 de juny davant de la Biblioteca d’Humanitats Joan Reglà, al Campus de Blasco Ibáñez, per a rebutjar l’agressió, dimecres 5 de juny, al jove universitari francés de díhuit anys Clément Méric, a mans d’un grup d’extrema dreta pronazi.

Convocats via xarxes socials per associacions d’estudiants de la Universitat de València com ara el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC), A Contracorrent o el Bloc d’Estudiants Agermanats i altres grups antifeixistes, fins l’edifici universitari es van desplaçar alumnes i ciutadans que es van voler sumar a l’acte.

Durant la concentració les persones participants van condemnar aquest assassinat i van encendre ciris en record del jove, i van mostrar pancartes de rebuig amb el nom i la imatge de Clément.

En declaracions a l’informatiu de Ràdio Universitat un dels participants i membre d’A Contracorrent ha explicat que l’agressió “tenia caràcter repressiu, ja que el jove era militant i sindicalista antifeixista”.

Clément Méric va morir ahir dijous per la vesprada, quan tenia díhuit anys. L’agressió es va produir en un cèntric carrer de París quan la víctima i uns amics van coincidir en una tenda amb un grup de skinheads i va començar una baralla verbal entre els dos grups que va culminar al carrer.

Segons testimonis esmentats per la premsa francesa, el jove Méric va rebre un colp en la cara amb un puny americà i en caure es va colpejar el cap. El fort impacte va causar la mort cerebral de la víctima.

Galeria d’imatges de la concentració d’ahir: