La selectivitat, porta d’accés a la Universitat de València

REDACCIÓ. Des de dimarts passat i fins a hui dijous 13 de juny, un total de 5.572 estudiants (3.214 dones i 2.358 homes) s’estan examinant de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU, la coneguda selectivitat) en els tres campus de la Universitat de València. Nerviosisme, tensió i repassades d’última hora són la tònica general a l’hora d’enfrontar-se a les proves que decidiran si l’alumne o alumna pot entrar en la carrera desitjada.

Víctor Ramírez, estudiant de batxillerat, ha resumit aquest sentiment en declaracions a la Televisió de la Universitat: “La veritat és que m’he preparat molt poc, perquè he fet el batxillerat per lliure. Últimament m’havia relaxat, i he arribat ací a l’examen nerviós”. Aquest estudiant vol cursar el Grau d’Enginyeria Informàtica.

Víctor Ramírez.

La selectivitat consta de dues fases. Una primera, obligatòria per a tot l’estudiantat, amb cinc exàmens sobre les matèries comunes del segon curs de batxillerat, com ara Llengua Castellana i Literatura, Valencià, Història d’Espanya, Història de la Filosofia i Llengua Estrangera. I una segona part que té caràcter voluntari i es realitza sobre les matèries de la modalitat en què l’alumnat haja decidit matricular-se.

Carla Marín, estudianta de batxillerat que dimarts estava fent les PAU i que vol estudiar Veterinària, ha destacat a quines assignatures els té més respecte: “La d’història és la que més por em dóna, la veritat”, diu. Un altre aspirant a la Universitat, Juan Rubio, a l’igual que Marín, en declaracions a la Televisió de la Universitat ha indicat: “Acabe de fer l’examen de castellà i m’ha eixit bé, m’esperava una cosa més difícil. Però estic molt content”. En funció de la nota que traga, Rubio podrà optar als graus d’Informàtica o de Mestre en Educació Primària.

Els 5.572 estudiants matriculats en les PAU són una xifra quasi idèntica a la de l’any passat (5.769). El termini per a efectuar la preinscripció als 58 estudis (53 de grau i 5 dobles titulacions) que imparteix la Universitat de València començarà dilluns 17 de juny.

Durant la setmana passada s’hi van preinscriure els alumnes que ja disposaven de la seua qualificació d’accés (titulats universitaris, PAU d’anys anteriors, cicles formatius i majors de 25, 40 i 45 anys). Ara, des de dilluns 17 s’obrirà un termini de preinscripció general. La convocatòria es resoldrà amb l’adjudicació de places el pròxim 22 de juliol.

Preinscripció

Per a l’alumnat que es presenta a les proves d’accés a la Universitat en la convocatòria ordinària de juny, les dates de preinscripció són del 17 de juny al 5 de juliol, ambdós inclosos. El termini per a l’alumnat que es presenta a les proves d’accés en la convocatòria extraordinària de juliol és del 9 al 14 de juliol, ambdós inclosos.

• Tota la informació sobre el procés de preinscripció i sobre els estudis que ofereix la Universitat de València es pot consultar en l’adreça http://ir.uv.es/0XMKV6w.