Les xarxes socials són una ferramenta útil de comunicació

REDACCIÓ. L’alumnat participa al llarg de la seua trajectòria en entrevistes de treball o fa presentacions a la Universitat, en espais en els quals la comunicació és fonamental. “Veiem, mirant els alumnes i alguns professionals, que falta saber comunicar-se en l’àmbit personal i en el professional. És fonamental emprar les paraules de manera correcta, sense perdre’s en el discurs”, ha dit Asunción Hernández, professora del Departament de Màrqueting de la Universitat i directora de les jornades La bona comunicació personal.

Aquestes jornades s’han realitzat al Campus dels Tarongers en sessions pràctiques. Han consistit, segons ha destacat Hernández en declaracions al programa A Fons Cultural de Ràdio Universitat, “en com fer que la teua imatge, els teus actes i les teues paraules siguen la ferramenta que mostra als altres el que tu vols donar a conéixer”. Pel que fa a les xarxes socials, s’ha tractat de “com utilitzar-les perquè siguen una ferramenta efectiva de comunicació”, segons la professora.

En el programa de ràdio pots escoltar els testimonis de diversos alumnes (de Dret, Relacions Laborals, Economia o Treball Social), els quals han opinat sobre la comunicació en l’àmbit professional. Especialment en allò que els afecta, com ara realitzar presentacions en públic, acudir a una entrevista personal o comunicar-se en el dia a dia.

Marta Iranzo, la periodista que va impartir el curs, destaca la importància no només de comunicar-se, sinó, a més, de fer-ho eficaçment. “Les presentacions són al llarg de tot el dia. Ens comuniquem per a vendre les nostres idees i l’objectiu és convéncer”, ha dit Iranzo, qui puntualitza que moltes vegades “bones idees, a nivell personal, professional…, es queden sense materialitzar per falta d’una bona comunicació”.