The Third Grade, metall progressiu des de la diversitat

REDACCIÓ. Són un conjunt valencià format per guitarra, teclats, baix, bateria i veus. Amb una nova formació des de fa sis mesos, The Third Grade estan gravant ara el seu tercer disc, The Garden of the Whispers. Una possible definició de consens per al seu divers estil és que fan metall progressiu.

“Tenim influències del metall progressiu i fem aquesta música perquè ens agrada. Quan et poses a compondre no tries l’estil, t’ix el que t’agrada. Realment, la música que fem és un poc variada i reflex de nosaltres”, destaca un dels tres xics de la formació en el programa Camden de Ràdio Universitat, el qual els va fer una extensa entrevista.

Pel que fa a la música, “el primer és el que demana la lletra, el que sents”, diuen. Viatges en el temps, històries paral·leles, com se sent una persona que acaba de morir i s’enamora de la mort… són alguns dels temes que tracta The Third Grade.

El grup va nàixer el 2009 i va començar en format acústic. Als pocs mesos canvià d’estil. El fet de cantar en anglés l’expliquen així: “Realment, no és una qüestió de públic”. El cantant, José Masiá, ho té clar: “Em sona millor en anglés el que faig. Sempre he cantat en anglés”.

José Masiá (cantant, guitarra, teclats i programacions) és professor de guitarra i de piano i tècnic de so; Laura Millán és la corista i cantant; Javi Escorcia toca la bateria; i Daniel Castillo toca el baix i teclats. Miranda Latorre és la seua agent de contractació.

The Third Grade va gravar el seu primer disc autoproduït entre l’estiu i el Nadal del 2011: The Third Grade, després el va seguir l’enregistrament del senzill Holes en desembre del 2012, i actualment, després d’haver participat en alguns concerts, entre els quals l’eliminatòria del concurs Arenal’s Road 2013, el grup es troba submergit de ple en la gravació de The Garden of the Whispers, amb quatre temes que denoten un estil més madur que el de fa uns anys.

Per a més informació sobre el grup: