No deixes per a demà allò que pugues aprendre hui

LORENA HERNÁNDEZ. Encetar un nou curs és per a molts com començar un nou any. Després de les vacances d’estiu, l’estudiantat torna a la rutina de classes i estudi amb força i motivació. Tant és així que l’alumnat se sent amb la suficient energia per a emprendre nous projectes i fixar-se objectius més enllà d’allò acadèmic.

Les estrelles en el llistat de bons propòsits són aprendre idiomes i fer esport. Entre les llengües més demanades, com sempre, l’anglés, però també s’inclouen altres com ara l’alemany, el francés i fins i tot el xinés. També una aposta segura i més casolana: el valencià.

“El primer propòsit que tenia pensat és perfeccionar la llengua valenciana, perquè m’he apuntat a Història i m’agrada molt el valencià, el vull millorar molt”, assegura Víctor Momfort, estudiant d’Història de l’Art. A la Universitat de València hi ha un ampli ventall d’ofertes formatives per a millorar els coneixements en diverses llengües, a través del seu Centre d’Idiomes, el Servei de Política Lingüística i l’Institut Confuci. La matrícula per a cursar estudis en aquests centres està oberta, de la mateixa manera que també ho està pel que fa a les activitats esportives, l’altre gran pilar en el qual es basen els bons propòsits de l’alumnat.

Segons Amparo Llópez, coordinadora d’activitats de l’àrea d’esports de la Universitat de València, enguany es mantenen les xifres de matriculats en un alt nivell, més de tres mil cinc-cents estudiants i estudiantes, encara que cal recordar que el període d’inscripcions continua obert fins que es cobrisquen les places lliures. Els esports més demanats són l’aeròbic, l’aerogap, la batuka, el zumbafitness, l’espíning, el manteniment, la musculació i pràctiques esportives relacionades amb el ball. També són molt populars, especialment entre el PAS i el PDI, activitats com ara el ioga, el pilates i els estiraments.

Però també hi ha espai per a propòsits més originals. És el cas de l’alumna d’estudis en Llengua Anglesa de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació Carmen Cócera. Entre els seus plans, un objectiu molt creatiu: escriure. Aquesta estudianta s’ha presentat al Premi Planeta amb un microrelat històric, del qual ens avança algunes idees: “És un relat de la Segona Guerra Mundial sobre una família que es troba en unes condicions prou roïnes, perquè per una banda són polonesos, i per una altra jueus. Així, és una lluita per a poder eixir del gueto, sobreviure i aconseguir arribar fins el final sense que ocórrega cap desgràcia”.

Molts plans per endavant, com es pot veure, i uns quants mesos per a complir-los. Ara queda ser constants, perquè quan acabe el curs i toque fer balanç la majoria de les propostes de la llista s’hagen aconseguit. Com deia l’autor austríac Peter Drucker: “Els plans són només bones intencions si no degeneren immediatament en treball dur”. El programa Caleidoscopi de Ràdio Universitat tracta aquesta setmana sobre els bons propòsits de la comunitat universitària. Podeu escoltar-lo fent clic ací.