Els rectors de les cinc universitats públiques valencianes alerten sobre la situació ‘límit’ del sistema

REDACCIÓ. La reducció del Pressupost de la Generalitat Valenciana per a les universitats públiques valencianes prevista el 2014 per sisé any consecutiu; el deute històric acumulat de l’administració autonòmica; i mesures que afecten molt directament l’estudiantat com ara la pujada de taxes i la reducció en beques són alguns dels assumptes que per als rectors de les cinc universitats públiques valencianes fan que el sistema estiga “quasi al límit de la supervivència”, segons ha declarat el rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo.

Aquestes declaracions les va fer en una roda de premsa prèvia al col·loqui Universitats públiques valencianes: Reptes de futur, organitzada per la Reial Societat Econòmica d’Amics del País (RSAP) al Saló d’Actes del Conservatori Professional de València, aquest dilluns 4 de novembre.

Esteban Morcillo va recordar així mateix que el finançament de les universitats s’ha reduït de 800 milions d’euros l’any 2008 a 665 per al 2014. Les mesures previstes per a compensar aquesta reducció posades en marxa els últims exercicis econòmics, com ara l’augment del preu de les taxes de la matrícula, no han mitigat la reducció, atés que l’estudiantat s’ha matriculat en menys assignatures.

La taula redona estava composta pels rectors de la Universitat de València, Esteban Morcillo; de la Universitat Politècnica de València, Francisco Mora; de la Universitat d’Alacant, Manuel Palomar; de la Jaume I de Castelló, Vicent Climent; i de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, Jesús Tadeo Pastor. Francisco Oltra, director de la Reial Societat Econòmica d’Amics del País, va moderar el debat.