Cinema, erotisme, debats, jazz, tradicions… en els huit nous programes de Ràdio Universitat

Integrants del grup que elabora el programa eròtic Luxúria.

CAROLINA SALVADOR. Estudiants de la Universitat de València que tenen una idea i la converteixen en un programa de ràdio. MediaUni obri aquest curs les portes a nous estudiants, a nous programes i a nous continguts. El resultat: un total de huit espais que s’estrenen aquesta temporada i que converteixen la programació de la ràdio universitària en un còctel de propostes i en un reflex de la diversitat de la institució.

Alguns arriben en grups, altres individualment, però cada programa és una mostra dels gustos, interessos, preocupacions i aficions de les desenes d’estudiants que setmanalment dediquen uns minuts a enriquir la graella de la ràdio de la Universitat de València en la plataforma MediaUni

El programa de Ràdio Universitat El Soterrani l’elaboren tres estudiants de Periodisme.

Títols com ara TradiSons, Nota al Margen, El Retrato Oval o Lo que hay que oír han començat a escoltar-se les últimes setmanes. Darrere dels micròfons de cadascun d’aquests espais sol haver-hi un grup d’estudiants de Periodisme o Comunicació que comenten l’actualitat i parlen de música autòctona, tradicions i cultura.

Però no tot són programes produïts i pensats per alumnes amb aquest perfil. Filmfilicos és el cas d’un grup d’estudiants de l’ETSE (Escola Tècnica Superior d’Enginyeria) que una vegada al mes parlen de dues de les seues grans aficions: el cinema i la televisió.

Una altra de les novetats és Cròniques de la història. Sempre s’ha dit que el passat és essencial per a entendre els perquès del present, i amb aquest objectiu un estudiant de la Universitat analitza setmanalment moments històrics com ara el 9 d’Octubre o acosta als oients els orígens de músiques tan conegudes com ara el rock & roll.

Cine L’Atalante és un projecte vinculat a l’Aula de Cinema. Cada setmana acosta el cinema de la Universitat i totes les novetats de la gran pantalla.

Un ingredient que se suma amb força a la graella és la música, el jazz concretament. Fauna Jazz es dedica a aquest estil musical i als seus protagonistes, des dels orígens fins el present més immediat.

I entre tanta varietat no podia faltar en aquest còctel radiofònic un programa eròtic: Luxúria és l’espai encarregat de trencar tabús i parlar sobre sexe des d’una vessant literària o musical, amb l’objectiu d’aprendre noves coses i compartir experiències.

A més, enguany continuen programes que van començar la darrera temporada. Tres joves estudiants de Periodisme trenquen els formalismes i es lleven tots els pèls de la llengua per a dibuixar en els oients un somriure cada setmana amb El Soterrani, ja que, com ells asseguren, és important riure en els temps que corren. Cine L’Atalante, un projecte vinculat a l’Aula de Cinema, també repeteix aquesta temporada i continua informant cada setmana del cinema a la Universitat i de totes les novetats de la gran pantalla.

Normalment tots són joves estudiants, però alguns dels col·laboradors d’aquesta ràdio universitària tenen un perfil diferent. És el cas d’Amics de la Nau Gran, on els alumnes més veterans protagonitzen durant uns seixanta minuts debats i comenten l’actualitat.

Els integrants del programa TradiSons.

A més, enguany Ràdio Universitat torna a comptar amb la veu de l’experiència d’Enric Marco i Fernando Ballesteros, dos investigadors d’astronomia de la Universitat de València que a través del programa Ecos del Cosmos tracten de revelar tots els misteris del cel. Un exemple més de divulgació amb el qual analitzen per exemple el realisme de la pel·lícula Gravity, el frau de la venda de parcel·les a la Lluna o els noms dels estels, entre altres.

Nous programes que s’afegeixen als informatius que diàriament emet Ràdio Universitat i a la programació esportiva, cultural, tecnològica, literària, de cooperació, salut, medi ambient o propostes lúdiques que produeix l’equip habitual de MediaUni des de fa dos anys amb l’ajuda d’estudiantes i estudiants en pràctiques de les titulacions de Periodisme i Comunicació Audiovisual.

Per accedir a tota aquesta oferta només cal entrar al web http://mediauni.uv.es/radio o estar atents al compte de twitter oficial de la ràdio i la televisió de la Universitat de València @MediauniUV, on s’actualitzen els podcasts de cada espai. Tota una proposta fresca i per a tots els gustos, que es pot escoltar a qualsevol hora i en qualsevol lloc.