logodreta

José Antonio Llopis: “Cal fomentar la cultura de l’emprenedoria a les universitats i els instituts”

JORGE CHENOVART. Un dels vocables més estesos en temps de crisi és l’emprenedoria, ja siga per part de polítics, de nous llicenciats o graduats, d’empresaris o simplement de persones que es troben en l’atur. No obstant, l’emprenedoria va de la mà d’aquella màxima que diu que “l’important no és arribar sinó mantindre’s”. La startup Bookitit, dedicada a la gestió de reserves on-line i allotjada al Parc Científic de la Universitat de València, n’és un bon exemple. “La cultura de l’emprenedoria s’està fent forta entre la gent jove, però traure un projecte endavant no és només tindre una bona idea, cal treballar-la i sobretot tindre el suport de gent amb experiència”, afirma José Antonio Llopis, un dels tres socis fundadors de Bookitit,en el programa En Xarxa de Ràdio Universitat, que podeu escoltar clicant ací.

Bookitit és una aplicació en línia creada per a tots aquells negocis que necessiten cita prèvia o reserves. Permet inserir-les en el calendari en línia de manera que les empreses poden realitzar les reserves en qualsevol moment del dia. Aquesta plataforma ha ampliat capital i s’ha posicionat com un referent internacional en reserves on-line, però, com quasi tota startup, la seua situació actual prové d’una idea creada fa cinc anys, pidecita.com. L’empresa, de fet, no podria entendre’s sense l’evolució i el progrés de les xarxes socials i les aplicacions mòbils. José Antonio Llopis ha afirmat que “el tràfic procedent del mòbil està augmentant i aquestes dades ens diuen que cal oferir solucions a través d’aquesta nova forma imperant”.

El foment de l’emprenedoria es troba en l’actualitat estrictament relacionat amb el model de treball autònom. En els últims dos anys ha crescut el nombre de persones que treballen pel seu compte. Bookitit manté una estreta unió amb aquests treballadors, ja que molts dels seus clients són autònoms i ells mateixos han començat treballant com a tals. “El que proposem és donar facilitats amb aquesta eina als autònoms, sense deixar de costat les grans empreses amb les quals també tenim relació”, afirma José Antonio Llopis.

Tant en Bookitit com en molts altres negocis que comencen a estendre’s emprendre significa donar-ho tot des d’un primer moment. Però els fundadors d’aquesta gestora de vendes en línia es mostren contrariats pel fet que no hi haja una preparació prèvia de formació d’empreses per als estudiants d’educació superior, els instituts o la formació professional, de manera que l’estudiantat puga aprendre a moure’s d’una manera més solvent en aquest àmbit. “Cal fomentar l’emprenedoria en aquests centres educatius, ens hauria agradat que hagueren inculcat aquest sentiment d’emprendre des del primer curs de la carrera”, diu José Antonio Llopis.

 

infouniversitat © 2019 All Rights Reserved

Infouniversitat, periòdic digital de la Universitat de València. Disseny i edició digital: T. Gorria. Fotografia: Miguel Lorenzo. Correcció lingüística: Agustí Peiró. Edita: Universitat de València