Dos candidats en la carrera

eleccions-universitat-4

REDACCIÓ. Més i millor universitat pública o Canviar el rumb de la Nau. Un d’aquests dos lemes, i el programa i l’equip que representen, guiaran la gestió de la Universitat de València a partir del proper 20 de febrer. Aquest dia, més de 56.000 persones podran exercir el seu dret al vot en les eleccions a rector de la institució acadèmica.

Els electors i electores tindran dues opcions. O bé renovar la confiança en Esteban Morcillo, l’actual rector, que es presenta a un segon mandat. O bé elegir Vicent J. Martínez, qui es presenta per primera vegada. En qualsevol cas, tal com han afirmat els dos candidats reiteradament, el dia següent de les eleccions, siga quin siga el resultat, tots dos continuaran treballant per un projecte compartit, que s’anomena Universitat de València.

icent J. Martínez.

Vicent J. Martínez.

Esteban Morcillo.

Les persones interessades a aprofundir en les propostes dels candidats (i de fer-ne aportacions al programa: aquesta també és una possibilitat compartida) poden consultar les webs de cada opció. La pàgina del candidat Vicent J. Martínez es troba en http://canviarelrumbdelanau.com/, mentre que la pàgina del candidat Esteban Morcillo es pot consultar en http://www.estebanmorcillo2014.net/.

Fins el dia 19 es desenvoluparà la campanya. Els candidats tenen programades visites a diversos centres, i reunions amb col·lectius, sindicats o plataformes. També al llarg dels propers dies debatran en diversos espais, tant en l’àmbit institucional (el gran debat davant del Claustre és aquest dijous, 5 de febrer) com a proposta de mitjans de comunicació (el passat dimarts es van estrenar amb un debat en la Cadena SER).

Finalment, dijous 20 de febrer, entre les 10 i les 18 hores, estaran obertes les urnes. Unes hores més tard de ser tancades, la Junta Electoral oferirà els resultats provisionals. Tal com va ocórrer fa quatre anys, les persones interessades podran seguir l’escrutini, en temps real, mitjançant una aplicació accessible des de la web institucional.

Tenen dret a votar un total de 56.043 persones, de les quals 49.587 són estudiants i estudiantes. El professorat doctor i amb vinculació permanent és el segon col·lectiu més nombrós, amb 2.095 votants. El professorat no doctor o sense vinculació permanent ascendeix a 2.044 votants. Mentre que el personal d’administració i serveis arriba a 1.948 persones i el personal investigador en formació a 369 votants.

El vot és ponderat, d’acord amb la normativa aplicable, que es pot consultar en l’adreça de la Junta Electoral.

La Junta Electorat ha fet una crida a la participació en els actes organitzats per les candidatures, com també a una votació massiva el 20 de febrer, per tal d’evitar l’absentisme entre alguns dels col·lectius de la comunitat universitària.