Els equips de la Universitat triomfen al Campionat d’Espanya Universitari

1.--Taekondo

L’equip de taekwondo de la Universitat de València, vencedor en el Campionat d’Espanya Universitari.

JORGE CHENOVART. Els Campionats Autonòmics que van acabar l’abril van seleccionar els combinats universitaris que participarien durant el mes de maig en els nacionals. L’èxit pareixia estar assegurat. Alguns integrants de diversos equips afirmaven que la participació ja era més que prou, però els resultats han dictat sentència i la Universitat de València s’ha posicionat entre les millors d’Espanya. Tres exemples d’això són el taekwondo, el karate i el vòlei platja, esports minoritaris però amb tradició a la Universitat. “És impossible no estar contents, hi ha participants de primer campionat que han aconseguit una medalla d’or, i això reflecteix la seua fortalesa”, afirma Salva Chang, entrenador de l’equip de taekwondo, campió nacional universitari.

Aquests tres esports són una mostra del poder que té entre l’alumnat universitari la pràctica d’alternatives al futbol i al bàsquet. Són esports individuals però amb una gran cohesió entre els seleccionats. La tasca de l’entrenador és difícil, perquè molts d’ells no poden treballar tant com voldrien, pel fet que alguns estudiants combinen el seu entrenament universitari amb el personal en altres equips. “En vòlei platja treballem molt més en pista, a causa dels compromisos in-door, no són compatibles els entrenaments i és complicat amb poc de temps” afirma Juanfran Álvarez, seleccionador de vòlei platja, esport que ha donat una medalla de plata a la Universitat.

El karate és un esport que compta amb més de huit mil llicències a la Comunitat Valenciana, però no és esport olímpic. Cada quatre anys sol eixir cuit de la dura pugna amb altres esports que també volen ser olímpics. Un dels esports més practicats a Espanya i en tot el món, amb tradició centenària, no acaba d’enganxar-se al tren de les Olimpíades i tampoc no estarà a Rio de Janeiro. Es dubta també si Madrid l’haguera proposat, ja que el golf era una de les propostes de la candidatura espanyola. “Sempre hi ha politiquejos o interessos econòmics que no ens permeten accedir a uns Jocs”, explica Arturo Olmedo, seleccionador de la Universitat. La pregunta és si l’esdeveniment esportiu més rellevant del món seria un bon aparador per al karate a nivell universitari i aficionat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En karate, la Universitat de València va quedar segona en el Campionat d’Espanya Universitari.

L’economia ha afectat l’esport universitari de manera alarmant. És cert que, tal com afirma el director del Servei d’Esports, José Campos, “s’ha fet un esforç gran per a mantindre totes les disciplines obertes”, només cal comprendre que els integrants de l’equip de vòlei platja no van poder competir l’any passat en el Nacional. De fet, no hi ha moltes universitats que puguen permetre’s el luxe de celebrar uns campionats nacionals i, per tant, de tindre la possibilitat de promoure l’esport.

Múrcia ha sigut la seu de les tres disciplines i la Universitat Catòlica Sant Antoni de Múrcia la guanyadora tant en vòlei com en karate. Salva Chang afirma sense ànim d’atac que “tenen diners i cal tindre en compte que la retirada del suport del Consell Superior d’Esports ens ha afectat molt”. Com a mostra, els vint-i-cinc anys que el taekwondo porta practicant-se a la Universitat i que cada any patisca per a continuar a la institució, com tants altres esports.