Més de 4.500 visitants a Expociència: la ciència interessa

Edició d'Expociència 2013

Edició d’Expociència 2013.

REDACCIÓ/TERESA CIGES. Més de quatre mil cinc-cents visitants, xiquets i adults, es van desplaçar aquest dissabte 24 de maig fins el Parc Científic de la Universitat de València per a disfrutar d’un matí festiu al voltant de la ciència. La cita: Expociència 2014. En aquesta sisena edició, Expociència ha organitzat prop de setanta activitats, tallers i entreteniments que, com cada any, han donat color i dinamisme a la tasca quotidiana, meticulosa i rigorosa que cada dia realitzen les persones que treballen en aquest complex academicoempresarial destinat a la investigació, la transferència de coneixement i la innovació.

En els últims temps s’ha posat sobre la taula la importància de la ciència en la societat. Ningú no qüestiona que siga una eina –o, millor dit, l’eina– clau del progrés: des dels dispositius mòbils que utilitzem dia a dia fins els últims avanços en medicina són el resultat del treball de nombrosos investigadors que han fet de la ciència el seu estil de vida. Amb tot, el principal problema que la ciència afronta –després de les retallades en R+D– és, sense cap dubte, el d’acostar el coneixement a tots els públics. Aquest és l’objectiu que fa sis anys es van proposar des del Parc Científic de la Universitat de València amb la iniciativa Expociència, que aposta per mostrar una ciència més propera i divertida.

Xiquets i majors gaudeixen en Expociència d’una jornada sense parangó a València en la qual es pot ser científic per un dia. Si ja resulta curiós poder extraure ADN o observar la reacció del nostre cervell en escoltar música, més ho és encara fer visible l’invisible. I aquestes són només tres de les seixanta-sis activitats que el matí d’aquest dissabte 24 de maig  es van realitzar.

La ciència interessa, i Expociència ha demostrat que si es presenta d’una manera alegre i propera no hi ha qui la pare. Però no només és diversió, ja que d’aquesta cita sorgeixen autèntiques vocacions científiques. Xiquets que comencen a interessar-se pel coneixement, adolescents que decideixen apostar pels estudis científics i joves i adults que corroboren el seu interés per una disciplina en concret. Tot en una jornada de portes obertes del Parc Científic en la qual els investigadors obrin els seus laboratoris i els seus projectes a tot el públic. En definitiva, una cita a la qual qualsevol persona curiosa, amb ganes d’aprendre i de gaudir, no pot faltar.