Gastrobotànica, arboricultura, jardineria, iniciació a la fotografia del paisatge… al Botànic

Fer una bona fotografia implica una sèrie de tècniques.

REDACCIÓ. Redescobrir els ingredients vegetals que formen part de la cuina valenciana per a obtindre els sabors més exquisits, saber com curar les plantes, fer un planter o com identificar la flora silvestre, o també conéixer la tècnica necessària per a plasmar la bellesa d’un paisatge. Són algunes de les propostes dels cursos del Jardí Botànic per al segon semestre del 2014, la matriculació per als quals ja està oberta.

Es tracta de propostes dirigides a tots els públics. Així, Gastrobotànica, de la mà de Víctor Benlloch, en tres sessions, explicarà els procediments i tècniques innovadors per a traure el major profit possible a les plantes. Les sessions seran els diumenges pel matí.

El curs d’iniciació a la jardineria, a càrrec del Gabinet de Didàctica del Jardí Botànic, es realitza a partir d’aquest dimarts i constarà de pràctiques on es faran planters i esqueixos, s’aprendrà jardineria ecològica i les persones participants podran elaborar els seus propis preparats per a lluitar contra les plagues.

Però per a qui vulga conéixer les plantes des d’una perspectiva bàsica, hi haurà un taller de determinació de plantes, entre el 6 d’octubre i el 15 de desembre, així com un altre de Botànica pràctica (del 16 d’octubre al 27 de novembre), destinat a conéixer el món vegetal del territori valencià. Un tercer curs, de Botànica recreativa (13-27 d’octubre), mostrarà la gran varietat de plantes aromàtiques i medicinals de l’entorn valencià, així com les seues aplicacions en la indústria farmacèutica o cosmètica. Aquest curs ensenya, de manera senzilla i natural, com fabricar xampús, tònics, cremes, netejadors o repel·lents per a insectes.

Elaboració d’un planter.

Cuidar els arbres

Ja en el mes de novembre hi haurà un curs bàsic sobre tècniques d’arboricultura en el qual s’aprendran les tècniques bàsiques per a cuidar els arbres i es podrà escoltar els experts que gestionen l’arborètum del Botànic.

Entre l’11 i el 27 de novembre, els fotògrafs professionals Luis Calvente i Nacho Boix (d’Objetivo Valencia) mostraran els coneixements i tècniques necessàries per a plasmar la bellesa dels diferents ambients presents al territori.