Els experts donen com a solucions a la crisi econòmica en l’esport prioritzar serveis, augmentar la grandària dels clubs o més col·laboració publicoprivada

Ramon-LLopis-1

Ramón Llopis, professor de Sociologia a la Universitat de València.

REDACCIÓ. Un augment de la col·laboració publicoprivada, la necessitat de prioritzar serveis, d’incorporar la planificació estratègica o d’augmentar la grandària d’alguns clubs o federacions mitjançant fusions o unions. Són algunes de les conseqüències que la crisi econòmica està tenint sobre el món de la gestió esportiva, les quals es van posar de manifest en el XIII Congrés Internacional de l’Associació Espanyola d’Investigació Social Aplicada a l’Esport (AEISAD), que tenia com a lema Crisi, canvi social i esport.

El congrés s’ha realitzat a la seu de la Fundació Universitat-Empresa (Adeit) els dies 25, 26 i 27 de setembre. Segons el president de l’associació, el professor de Sociologia de la Universitat de València Ramón Llopis, un dels problemes de l’esport a Espanya és que “depén en bona mesura de les subvencions de l’Estat”. Arran de la crisi econòmica, segons explica l’expert, han desaparegut un gran nombre de clubs esportius, s’han produït nombroses baixes federatives, s’ha deixat d’assistir a competicions nacionals i internacionals i hi ha esportistes que han hagut d’emigrar per a continuar competint.

“Per això el més previsible és que en els pròxims anys es tendisca molt més a la col·laboració publicoprivada no sols pel que fa al patrocini sinó també en inversions en equipaments i un altre tipus d’actuacions”, ha destacat Llopis. En aquesta mateixa línia es va expressar el regidor delegat d’Esports de l’Ajuntament de València, Cristóbal Grau, durant l’obertura d’aquesta trobada internacional, on es va mostrar convençut que “la iniciativa privada ha de col·laborar en la gestió pública”.

A més de la repercussió de la crisi econòmica en el món de l’esport, que ha donat títol al congrés, al llarg de l’esdeveniment s’han tractat altres temes com ara la participació i els hàbits esportius, el futbol i el canvi social, les polítiques esportives i l’esport municipal, l’esport adaptat, el gènere i l’esport, l’impacte dels esdeveniments esportius, el dopatge i les addiccions o la violència, agressivitat i valors en l’esport, entre molts altres, en les quatre sessions plenàries i més d’un centenar de ponències paral·leles.

En aquest enllaç es pot consultar una entrevista a Ramón Llopis, president de l’Associació Espanyola d’Investigació Social Aplicada a l’Esport.

Imatge de portada: Un moment del XIII Congrés Internacional de l’Associació Espanyola d’Investigació Social Aplicada a l’Esport (AEISAD), el qual ha tingut com a lema Crisi, canvi social i esport.