L’Institut Confuci mostra a València la diversitat de la cultura xinesa

REDACCIÓ. Tallers i activitats infantils com ara un espectacle de titelles Yeh Shen. La Ventafocs Xinesa, exhibicions de cal·ligrafia, escacs xinesos, degustacions de te, exposicions artístiques, titelles o una mostra de llibres i revistes sobre la cultura xinesa. Són algunes de les activitats organitzades per l’Institut Confuci de la Universitat de València dissabte passat a l’esplanada de la Ciutat de les Arts i les Ciències.

Confucio-10

Confucio-12

Més d’un centenar de persones van assistir a la celebració del Dia de l’Institut Confuci, i van gaudir de la tradicional cavalcada xinesa. Aquesta desfilada està encapçalada pel drac xinés, amb el ball del drac i el lleó, al qual se sumaren diversos grups de Taiji i Wushu, a banda de grups abillats amb vestits tradicionals de les minories xineses.

Els actes tancaven una setmana d’activitats lúdiques i culturals amb les quals l’Institut Confuci de la Universitat de València ha acostat Xina a tots els valencians. Del 22 al 27 de setembre la institució acadèmica ha allotjat nombroses propostes per a festejar el Dia de l’Institut Confuci, una efemèride que se celebra en tots els centres Confuci del món per a commemorar l’obertura del primer centre fora de Xina el 2004 i que ara compleix el seu desé aniversari.

Galeria de fotos: