Nita (Fuel Fandango): “L’amor entre Ale i Nita no s’acabarà mai”

Fuel-Fandango-2

CAROLINA SALVADOR. “Fandango” fa referència al flamenc i “fuel” simbolitza el so electrònic que també els caracteritza. Aquest grup va començar a compondre la seua història l’any 2009 i està format pel canari Ale Acosta (productor i DJ), la jove cantant cordovesa Nita i Carlos, que sempre els acompanya a ritme de bateria. No tenen prejuís a l’hora de mesclar elements propis de la música de ball amb les guitarres més roqueres, melodies pop o subtils compassos de flamenc, que canvia de l’espanyol a l’anglés constantment. En definitiva, flamenc sense estereotips, originals posades en escena i una història d’amor entre Ale i Nita (parella en la vida real) que aconsegueixen que sempre es penge el cartell de sold out en els seus concerts.

–Com se vos presenta a vosaltres el pròxim curs?
–El pròxim any estarem de ple component el nostre tercer disc, tenim moltes ganes!

–Què va ser primer, la història d’amor o la musical?
–Per a nosaltres la música sense amor no tindria sentit, així que va tot en el mateix paquet.

–Què passarà amb Fuel Fandango si l’amor entre Ale i Nita s’acaba?
–Doncs no s’acabarà l’amor, perquè Ale i jo ens coneixem i admirem fins i tot abans de tindre ni tan sols la banda. Nosaltres ja érem amics i ens volem molt, això no canviarà mai.

–Què aporta cadascun?
–Ale aporta la maquinària, la cuidada producció i el seu gust musical, jo aporte les meues arrels i la meua força.

–En alguna ocasió heu dit que sou un “duo de tres persones”. Què podeu explicar-nos del vostre bateria?
–Doncs Carlos Sosa és un tros de bateria i un gran amic, tenim molta sort de comptar amb ell des de fa tants anys, som una família.

–Quins són els vostres referents?
–Molts, des del blues dels anys vint o el flamenc més pur fins l’electrònica més actual, som molt eclèctics.

–Quin és l’objectiu de les vostres cançons?
–El nostre objectiu és arribar al cor de les persones amb el que millor sabem fer i compartir les nostres emocions amb elles.

–És la primera vegada que toqueu a València? Què espereu de la cita?
–No, no és la primera vegada, però fa molt que no anem a València i ja ens venia molt de gust tornar-hi. Ho donarem tot com en cada concert i esperem que la gent es divertisca molt amb nosaltres.

–Fins ara, quin ha sigut el vostre concert més especial i per què?
–Per a nosaltres tots els concerts són especials, és un privilegi treballar en el que t’agrada amb els temps que corren. Tenim la sort de tocar per tot el món des dels nostres començaments, i tenim mil anècdotes de tots els viatges.

–Evolució o essència?
–Les dues, jo pense que es pot evolucionar sense perdre la teua essència, o almenys això és el que intentem!