L’homenatge a Broseta, Lluch i Tomás y Valiente, en imatges

Mestres-ciutadania-2

Mestres de ciutadania: Manuel Broseta, Ernest Lluch i Francisco Tomás y Valiente és el títol de l’exposició amb la qual la Universitat de València homenatja tres professors assassinats per ETA i que van coincidir en el seu compromís cívic, polític i democràtic per a construir la democràcia. La mostra es podrà veure al Centre Cultural La Nau fins el 25 de gener.

Mestres de ciutadania: Manuel Broseta, Ernest Lluch i Francisco Tomás y Valiente reuneix imatges d’una trentena de fotoperiodistes, entre els quals Penalba, Toni Paricio i l’agència EFE, obres de l’Equip Realitat i l’Equip Crònica, documentació de la Junta Democràtica, del Consell Democràtic del País Valencià i de la Taula de Forces Polítiques i Sindicals, documents universitaris acadèmics (notes, textos mecanografiats) i polítics (declaracions que reivindicaven una universitat democràtica), o d’activitats culturals dels estudiants (revistes, cartells).

Mestres-ciutadania-3

El comissari és el catedràtic d’Història Contemporània de la Universitat de València Marc Baldó, qui apunta que en la mostra hi ha una destacada presència de premsa de l’època amb articles dels tres professors, entrevistes, notícies, portades al·lusives a les seues persones, caricatures, etcètera. També s’hi inclouen alguns dels seus llibres i articles, fotografies familiars (de menuts, amb els seus pares i germans, de joves o amb els seus fills, de viatges d’estudi o d’aventura juvenil per Europa, i, fins i tot, com a festers de moros i cristians), i tampoc no hi falten objectes personals, com les ulleres de Manuel Broseta o la cartera de ministre de Sanitat d’Ernest Lluch.

Galeria d’imatges: En la inauguració van estar presents el rector de la Universitat, Esteban Morcillo; la consellera d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat, María José Català; el vicerector de Cultura i Igualtat, Antonio Ariño; familiars dels tres professors: Pablo Broseta, fill de Manuel Broseta; Enric Lluch, nebot d’Ernest Lluch i vicepresident de la Fundació Ernest Lluch; i Carmen Tomás y Valiente, filla de Francisco Tomás y Valiente; així com nombroses personalitats de la vida pública i social valenciana, com ara l’expresident de la Generalitat Joan Lerma; o l’exministra de Cultura Carmen Alborch.