Iñaki Gabilondo: “Deixe que vos desanimeu i sigueu escèptics, perquè hi ha motiu, però el que no deixe és que vos rendiu”

ontinyent-2

REDACCIÓ. El periodista Iñaki Gabilondo, doctor honoris causa per la Universitat de València, ha pronunciat aquest dimarts la conferència inaugural de l’acte d’obertura del curs acadèmic 2014-15 a Ontinyent. Davant més de cinc-centes persones, el comunicador basc ha parlat de les causes de la crisi econòmica i de la seua resolució. “El que passa està passant, i el que ve darrere no està escrit, ho decidireu tots amb les vostres accions i omissions”.

Gabilondo va destacar que “el creixement il·limitat no és possible en un món limitat, i encara que els canvis tecnològics resoldran alguns problemes, no resoldran la necessitat de canviar els valors: s’han entronitzat els diners com a primer i únic valor a nivells patològics, el ciutadà ha esdevingut un mer consumidor, i açò és un drama que a més genera angoixa”. El ponent, dirigint-se especialment als estudiants, va dir: “Deixe que vos desanimeu i sigueu escèptics, perquè hi ha motiu, però el que no deixe és que vos rendiu”.

ontinyent-3

En el cas concret d’Espanya, “s’afegeix també una mala gestió de l’època de prosperitat. L’afonament de les classes mitjanes és evident, les bases de la societat sorgida de la transició estan tremolant totes alhora, la gent tem tornar on creia que no hauria de fer-ho, i s’espanta”, va assenyalar qui ha sigut periodista de Televisió Espanyola, de la SER o de Cuatro, i tot seguit va apuntar una possible solució: “No podem acceptar la inexorabilitat de les coses, els pronòstics poden canviar amb fets que no estiguen previstos, i per a canviar-los cal afrontar dues batalles: la de l’educació i la de la política”. En aquest sentit, Gabilondo va remarcar que “societat i política s’han de fer fortes per a fer front a eixos altres poders, és amb l’educació i la política com podem neutralitzar els pronòstics dels endevins”.

En l’acte d’obertura del curs acadèmic a Ontinyent la taula presidencial la formaven el rector de la Universitat, Esteban Morcillo; Jorge Rodríguez, alcalde d’Ontinyent i president de la Fundació Campus Ontinyent; i el president de Caixa Ontinyent, Antonio Carbonell. Tots ells van fer referència als avanços assolits en la implantació dels estudis universitaris a la ciutat, fruit d’un treball conjunt pel qual es felicitaven. Entre altres qüestions, van destacar la unificació del campus en el nou edifici que s’inaugurarà en breu, com també l’inici d’una tercera titulació (Ciències de l’Educació Física i l’Esport, junt amb Administració i Direcció d’Empreses i Magisteri) al campus de la capital de la Vall d’Albaida.

Galeria de fotografies de l’acte d’inauguració del curs acadèmic 2014-2015 a Ontinyent: