OPINIÓ. Per què votar? Perquè es pot millorar la Universitat

Daniel González Serisola*

Daniel González Serisola. Foto:  Adela Talavera

Daniel González Serisola. Foto: Adela Talavera

Perquè és el teu dret i és un deure moral per a fer una millor i més democràtica Universitat, en la qual com a estudiant formes part activa per afrontar els reptes i les solucions dels problemes que et concerneixen. Són nombroses les normatives tant estatals com universitàries que reconeixen el dret de l’estudiantat a la participació tant activa com passiva en la presa de decisions i en la gestió de la universitat pública.

La nostra Universitat de València és una universitat pública amb més de cinc segles d’història, líder del sistema públic universitari valencià. Una universitat democràtica i participativa pròpia del segle xxi.

Més enllà del legislatiu, el compromís per la participació de la nostra Universitat és un fet. Són nombroses les propostes que realitza el Servei d’Informació i Dinamització (SeDi), entre altres serveis, per a fomentar la participació estudiantil, entenent la participació com el desenvolupament de la major implicació de l’estudiantat, de manera col·lectiva, en la pròpia gestió de l’activitat cultural, associativa, social, cooperativa, formativa… I, a més, en la participació política en la Universitat són nombrosos els òrgans i comissions de gestió i decisió que estan conformats per companys i companyes que lluiten per millorar el dia a dia de tots els i les estudiants.

Perquè a més de ciutadà eres universitari. Perquè és important que com a estudiant, com a ciutadà o ciutadana, prengues la paraula i faces arribar les teues diferents opinions. Perquè amb la participació millorem la universitat i la societat. Cal prendre la iniciativa, ser valents i alçar la veu. Amb la participació es contribueix aportant el coneixement i el treball en una posada en comú que farà més fort el sistema públic universitari. D’aquesta manera, sens dubte, milloraràs el teu pas i experiència universitaris.

Perquè tens companys i companyes disposats a representar-te i has de tindre qui et represente. En aquestes setmanes, per a ser més concrets des del dilluns, la Universitat s’ha omplit de cartells i de persones que representen idees, que representen afany, que representen esforç i, sobretot, persones que volen representar-te, a tu i a la resta d’estudiants. Durant l’actual setmana i la setmana que ve podràs escoltar, llegir o fins i tot participar en les activitats que les diverses candidatures als òrgans de govern de la Universitat han confeccionat. Candidatures que demostren la diversitat de la Universitat i en les quals de segur que trobaràs a qui confiar la teua veu.

Perquè entre tots i totes hem de construir el model de futur que desitgem per a la nostra Universitat. Són molts els reptes que la Universitat té per davant, reptes que no serà només el professorat el cridat a resoldre’ls, l’estudiantat té la paraula treballant activament en els diversos grups de treball, comissions i òrgans de gestió i govern de la Universitat.

Perquè votant el dia 20, en definitiva, no només elegeixes la representació que elevarà la teua veu en els òrgans de govern, engrandiràs la democràcia universitària i contribuiràs a millorar el model d’universitat, una institució molt viva en continu canvi i que tants beneficis de tot tipus genera a la societat. Perquè tens motius, vota dijous que ve 20.

* Daniel González Serisola és el delegat del rector per a l’Estudiantat