Adjudicades 144 ajudes econòmiques per a compaginar estudis i esport d’elit i alt nivell

Héctor Álvarez, regatista de la Universitat. Foto portada:   Equip d’elit de rugbi de la Universitat de València.

Héctor Álvarez, regatista de la Universitat. Foto portada: Equip d’elit de rugbi de la Universitat de València.

REDACCIÓ. La Universitat de València, a través del Vicerectorat de Cultura i Igualtat, ha adjudicat 144 ajudes econòmiques per a esportistes d’elit i d’alt nivell de la institució acadèmica. L’objectiu de les beques és que els i les alumnes de la Universitat puguen compatibilitzar la pràctica esportiva i l’estudi. La resolució, de 27 de novembre, pot consultar-se en la pàgina web del Servei d’Educació Física i Esports .

L’objectiu general del programa és recolzar els esportistes d’alt nivell, esportistes d’alt rendiment i de seleccions nacionals, així com esportistes d’elit de la Comunitat Valenciana i d’elevat nivell que estiguen matriculats en la Universitat en el curs 2014-2015.

Equip de futbol de la Universitat de València.

Amb aquestes ajudes els esportistes tindran a la seua disposició tutories acadèmiques i ajudes econòmiques com ara la de l’import de la matrícula a la Universitat dels crèdits de primera matriculació. També podran usar les instal·lacions esportives i mitjans del Servei d’Educació Física i Esports per al desenvolupament dels seus entrenaments, així com de serveis de seguiment mèdic, fisioteràpia, readaptació esportiva i de preparació física gratuïts per part del Gabinet de Suport a l’Esportista. Igualment, les persones beneficiàries de les ajudes obtindran tres crèdits de lliure elecció o 1,5 ECTS per ser membres d’algun dels equips de la Universitat i participar en el Campionat d’Espanya Universitari, internacionals universitaris i/o en el Campionat Autonòmic Universitari.

La Universitat de València concedeix aquestes ajudes des de fa més d’una dècada.