Convocatòria d’ajudes de la Càtedra d’Esport Adaptat per a competir, fins el 12 de desembre

Gabriel Calvo i Rafa Ibáñez en el taller d’hoquei en cadira de rodes elèctrica.

REDACCIÓ. La Càtedra Divina Pastora d’Esport Adaptat, a través del Vicerectorat de Cultura i Igualtat, ha convocat les bases d’ajudes econòmiques dirigides a l’estudiantat de la institució acadèmica amb discapacitat i/o necessitats especials derivades d’una discapacitat. Les ajudes estan destinades a la pràctica d’activitats esportives de competició durant el segon període de l’any 2014. El 12 de desembre acaba el termini de presentació de sol·licituds.

Les persones beneficiàries disposaran de tutories per a compatibilitzar l’activitat acadèmica i esportiva, i tindran la possibilitat de rebre beques econòmiques, depenent de la valoració que obtinguen. A més, rebran ajudes per a fer ús dels serveis que es presten a través del Gabinet de Suport a l’Esportista del Servei d’Educació Física i Esports de la Universitat.

D’altra banda, qui obtinga aquestes ajudes disposarà de la gratuïtat en la taxa d’inscripció en una de les activitats que s’ofereixen a través del Servei d’Educació Física i Esports de la Universitat en el període de referència, així com dret a l’ús d’instal·lacions i equipament disponible de la modalitat esportiva que sol·licitada.

Amb aquesta mesura, la Universitat de València, una institució referent en matèria de discapacitat, es compromet al fet que l’alumnat amb necessitats educatives especials puga practicar esport de mitjana o alta competició en igualtat de condicions. Més informació en www.catedradivinapastora.es.

Taller d’hoquei adaptat als centres educatius

D’altra banda, la Càtedra Divina Pastora d’Esport Adaptat va organitzat un taller d’hoquei en cadira de rodes elèctrica aquest dimecres 3 de desembre a les instal·lacions del CEIP Rei en Jaume de Xirivella. La proposta formava part del programa d’esport adaptat als centres educatius.

Rafa Ibáñez i Miguel Ángel Torregrosa van ser els encarregats d’impartir el taller. Rafael és alumne de la Universitat i milita en l’equip d’hoquei Levante UE-Masclets, a més de ser beneficiari de les ajudes esportives de la càtedra. L’objectiu del taller ha sigut que l’alumnat coneguera l’oferta d’activitats fisicoesportives de la Universitat, i en especial l’hoquei adaptat, els seus materials i equips a través d’una sessió pràctica.