El Nadal sostenible del Jardí Botànic s’encén pedalejant

agenda_923 (1)

REDACCIÓ. El Jardí Botànic de la Universitat de València i el col·lectiu Makea tu Vida han inaugurat aquest dimecres 17 de desembre una instal·lació lluminosa fabricada amb materials reciclats i bombetes led de baix consum que s’encén amb la participació del públic. Es tracta d’una proposta per a celebrar unes festes sostenibles a través de la il·luminació dels adorns nadalencs del Botànic.

La instal·lació acompanyarà el monumental lledoner del Jardí durant les festes i donarà la benvinguda al 2015, Any Internacional de la Llum i de les Tecnologies. La participació del públic permet convertir l’energia mecànica del seu propi cos en electricitat tot accionant una bicicleta, de manera que, com més pedalegen els visitants del Jardí, més temps romandrà encesa la instal·lació, mitjançant una bateria que anirà emmagatzemant l’energia.

Aquesta iniciativa intenta sensibilitzar sobre la gran quantitat d’energia que s’inverteix cada any per a il·luminar les ciutats en festes. A més de l’abús de la despesa energètica, es duplica el volum de residus que es generen diàriament, sobretot a causa d’embolcalls i embalatges. Per això des del Jardí, amb aquesta campanya, es vol animar a repensar les festes nadalenques i fomentar que la ciutadania reutilitze, reduïsca i recicle.

Rehogar

A més a més, el Botànic acull l’exposició Rehogar a l’edifici antic del Jardí, en la qual es proposen dissenys sostenibles per a l’hàbitat a partir de residus. L’exposició està organitzada per Makea tu Vida, una associació cultural sense ànim de lucre i de caràcter social, artístic i educatiu que pretén fomentar el reciclatge creatiu i la conscienciació ambiental sobre la problemàtica dels residus.