La Universitat de València, campiona autonòmica d’escacs, camp a través i pilota valenciana

2.--esports-83

Els pilotaris de la Universitat es van proclamar campions autonòmics en les categories d’escala i corda i frontó a mà. En la foto de portada: Competició de camp a través celebrada a Castelló, on els i les atletes de la Universitat van aconseguir el títol de campions autonòmics per equips i classificar-se per al Campionat d’Espanya Universitari.

REDACCIÓ. Les seleccions d’esports individuals de la Universitat han tingut una bona actuació en el Campionat Autonòmic d’Esport Universitari (CADU). Es tracta d’una competició en la qual es donen cita les set universitats de la comunitat valenciana i que constitueix l’antesala per a la gran prova: el Campionat d’Espanya Universitari.

Les seleccions d’escacs i camp a través es van desplaçar a la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) dijous 5 de febrer per a disputar els seus campionats. El primer va tindre lloc al pavelló poliesportiu de la UJI i els subcampions de l’any passat van disputar la competició mitjançant el sistema suís de sis/set tandes després de les quals es van fer amb la medalla d’or en escacs masculins, plata en femení i dos jugadors empatats amb bronze, la qual cosa els va proclamar campions autonòmics.

Molt a prop del pavelló es va disputar el CADU de camp a través. La selecció de la Universitat de València va fer una bona prova en la categoria femenina, en la qual Irene Espí es va proclamar campiona autonòmica i les seues companyes Andrea Salvador i Ana March es van classificar quarta i cinquena, respectivament. En categoria masculina la selecció va mantindre el llistó igual d’alt i Alberto López va pujar al podi com a campió al costat de Nacho Giménez, que va ser tercer. Amb aquests resultats, els/les atletes dirigits per Rubén Picazo es van fer amb el títol de campions autonòmics per equips i van aconseguir la classificació per al Campionat d’Espanya Universitari.

La Universitat Catòlica de València va ser la responsable d’organitzar el Campionat de Bàdminton. L’equip de la Universitat, dirigit per Iván Gallardo, es va fer amb dos bronzes en individual (tant en categoria femenina com masculina), de la mà de David Siles i Bàrbara Salines, dos esportistes que van competir també en la categoria mixta en la qual van aconseguir una altra medalla de bronze. En dobles, les parelles formades per Santiago Jareño/Connor Owens i Cristina González/Paula Bernabéu van ser també bronze en les seues respectives categories.

3

En el Campionat Autonòmic, l’equip de la Universitat de València va guanyar la medalla d’or en escacs masculins, plata en femení i dos jugadors van empatar en el bronze, la qual cosa els va proclamar campions autonòmics.

Raspall, escala i corda i frontó a mà

El poliesportiu de l’Eliana va acollir el Campionat de Pilota Valenciana en les modalitats de raspall, escala i corda i frontó a mà. Els pilotaris de la Universitat van proclamar-se campions autonòmics en les categories d’escala i corda i frontó a mà gràcies a les bones actuacions de Francisco Javier Puchol, Víctor Bueno i Roberto Monrabal en la primera, i José Cabanes, Ángel Gregori i Néstor Portes en la segona. En la categoria de raspall, la Universitat va ser subcampiona amb Joan Mata, Sergi García i Guillem Sentandreu. A més, amb aquests resultats la Universitat es va proclamar campiona per universitats.

Com en anteriors cites esportives universitàries, el Servei d’Educació Física i Esports va oferir cobertura en directe i seguiment de les seleccions a través de les seues xarxes socials oficials (Twitter: @sefuv i www.facebook.com/sefuv), en les quals tots els seguidors van tindre accés a informació immediata sobre els resultats dels campionats.