Sis seleccions esportives de la Universitat, al Campionat d’Espanya

Esportistes participants en les competicions del Campionat Autonòmic d'Esport Universitari (CAEU), celebrat a les instal·lacions de la Universitat de València. Foto: Servei d'Educació Física i Esports.

Esportistes participants en les competicions del Campionat Autonòmic
d’Esport Universitari (CAEU), celebrat a les instal·lacions de la
Universitat de València. Foto: Servei d’Educació Física i Esports.

REDACCIÓ. Sis seleccions esportives de la Universitat de València (futbol 7, rugbi i bàsquet femenins; i voleibol, futbol sala i rugbi masculins) s’han proclamat campiones autonòmiques en el Campionat Autonòmic d’Esport Universitari (CAEU) i representaran la institució acadèmica en el Campionat d’Espanya Universitari.

Les finals s’han disputat a les instal·lacions de la Universitat entre totes les universitats del sistema universitari valencià: les cinc públiques (Universitat de València, Politècnica, Jaume I de Castelló, d’Alacant i Universitat Miguel Hernández d’Elx) i les dues privades (Cardenal Herrera-CEU i Catòlica).

Dels dotze esports en disputa, els equips de la Universitat han aconseguit proclamar-se campions autonòmics en la meitat, tal com ha informat el Servei d’Educació Física i Esports de la Universitat. En concret, dijous dia 5 es jugaven passar al nacional les seleccions de futbol sala i voleibol, tant en categoria femenina com masculina, bàsquet femení i rugbi masculí. Els equips de futbol 7 femení i rugbi femení ja havien aconseguit proclamar-se campions en l’última concentració del CAEU.

Així, en la final de rugbi, l’equip masculí de la Universitat, dirigit per Marcos Armiñana, va guanyar la Politècnica per un contundent 36 a 15. En bàsquet femení, l’equip entrenat per Pau Gaya va imposar-se a la Universitat Miguel Hernández d’Elx per 96 a 53. I en voleibol masculí els de Juanjo Susín van guanyar per 3 a 0 a la Universitat d’Alacant. En futbol sala masculí la final es va disputar al Pavelló Universitari contra la Universitat Miguel Hernández d’Elx, i els xics dirigits per Javi Arnau es van imposar als il·licitans.

Els equips de futbol sala i voleibol femenins, que van disputar els seus partits contra la Universitat d’Alacant, van quedar subcampions.

El lliurament de trofeus va tindre lloc al Pavelló Universitari i va comptar amb la presència del vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat de València, Antonio Ariño, entre altres personalitats de les universitats participants i la Generalitat.

Com en anteriors cites esportives universitàries, el Servei d’Educació Física i Esports va oferir cobertura en directe i seguiment de les seleccions mitjançant les seues xarxes socials oficials (Twitter: @sefuv i www.facebook.com/sefuv), a través de les quals va oferir a tots els seguidors informació immediata sobre els resultats dels partits. A més, en aquesta jornada de finals hi va haver la possibilitat de veure en directe els partits, els quals es van retransmetre en streaming a través de la pàgina web del Servei d’Educació Física i Esports.