Obert el termini de presentació d’originals per als Premis Universitat de València d’Escriptura de Creació

Premists_Finalistes

Guardonats en l’última edició dels Premis Universitat de València d’Escriptura de Creació, amb el delegat del rector per a l’Estudiantat, Daniel González.

REDACCIÓ. La Delegació per a l’Estudiantat de la Universitat de València ha convocat la dotzena edició dels Premis Universitat de Valencia d’Escriptura de Creació amb l’objectiu de dinamitzar la creació literària en el si de les universitats valencianes i reconéixer i ajudar els joves creadors universitaris valencians. El termini de presentació d’originals s’ha obert fins el pròxim 14 d’abril i els premis es convoquen a través del Servei d’Informació i Dinamització (SeDi) amb la col·laboració de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació.

Poden participar en la convocatòria els joves estudiants i estudiantes de les universitats valencianes, i en algunes de les seues modalitats també els estudiants i estudiantes de les escoles superiors d’art dramàtic valencianes i de les escoles d’art i superiors de disseny valencianes.

Les modalitats establides, tant en valencià com en castellà, són poesia, narrativa, teatre breu, guió de curtmetratge i guió de còmic. El premi per a cadascuna de les modalitats és de mil euros i l’edició de les obres premiades. En el cas del guió de curtmetratge, el guardó consisteix en mil euros i una ajuda de dos mil euros per a la producció del curt.

En aquest certamen col·laboren en la difusió, edició i producció de les obres premiades l’Aula de Poesia, l’Aula de Cinema i l’Aula de Lectura i Escriptura de la Universitat, la revista Acotaciones en la Caja Negra-Red Escénica, la Col·lecció Teatre Segle XXI (UV) i l’editorial Náyade.

En la passada edició dels premis van participar més d’un centenar de joves i foren premiades les obres següents: Ferran Cubells. de Mateo Antonio Martínez Monfort (narrativa breu en castellà); Somriures, de Jordi Chiner Benlloch (narrativa breu en valencià); La casa del cuerpo, d’Esteban González Guitart (poesia en castellà); Cireres de sal, de Vicent Erades Cantó (poesia en valencià); Naufragio, d’Ernesto Vidal Hinojosa (guió de cutmetratge); i Baco i Silvertongo (o la esfera de la conversación entre Champañas), de Pau Cuquerella Miralles (teatre breu).