logodreta

Cinc exposicions a la Nau, com a alternativa o complement a les Falles

matge de l’exposició Fragments. Foto: Biel Aliño. Mitjans gràfics i periodistes durant l’eixida de l’exconseller de Solidaritat, Rafael Blasco, del Tribunal Superior de la Comunitat Valenciana on havia estat convocat per la Fiscalia per a tractar possibles mesures cautelars després de la sentència del cas Cooperació que el condemnava a huit anys de presó.

Imatge de l’exposició Fragments. Foto: Biel Aliño. Mitjans gràfics i periodistes durant l’eixida de l’exconseller de Solidaritat, Rafael Blasco, del Tribunal Superior de la Comunitat Valenciana on havia estat convocat per la Fiscalia per a tractar possibles mesures cautelars després de la sentència del cas Cooperació que el condemnava a huit anys de presó.

 

MAGDA R. BROX. És possible ser al centre de València i defugir un moment les aglomeracions, l’olor de bunyols i els petards típics en aquest temps de Falles. Canviar els ninots dels monuments fallers pel deler de projectes expositius molt singulars. A menys de cinc-cents metres de la plaça de l’Ajuntament, el Centre Cultural La Nau de la Universitat acull cinc exposicions. La seu històrica de la Universitat esdevé un recés en el camí, un plaer sense soroll obert a les exposicions des del mateix Claustre neoclàssic. Dues exposicions fotogràfiques inaugurades aquesta mateixa setmana, altres dues de caràcter més social –una reflexió sobre la immigració i una altra sobre la importància dels viatges d’estudi– i una de les millors col·leccions d’art contemporani espanyoles t’hi esperen. La Nau no tanca per Falles. Podeu visitar-la en l’horari habitual, l’edifici està obert de 8 a 21:30 hores, i les exposicions (excepte els dilluns) de 10 a 14 hores i de 16 a 20 hores; el dia 19 –com que és festiu-, només fins les 14 hores. Què vos sembla aquest recorregut secció exposicions?

Exposició Llibres a les maletes: universitaris a l’estranger (1945-79), que es pot visitar a l’Aula Oberta de la Nau. Mostra les experiències de joves universitaris que, des de mitjans de la dècada dels quaranta fins a finals dels setanta, van emigrar per a formar-se en altres països i al seu retorn es van incorporar a la Universitat de València com a professors.

Exposició Llibres a les maletes: universitaris a l’estranger (1945-79), que es pot visitar a l’Aula Oberta de la Nau. Mostra les experiències de joves universitaris que, des de mitjans de la dècada dels quaranta fins a finals dels setanta, van emigrar per a formar-se en altres països i al seu retorn es van incorporar a la Universitat de València com a professors.

Al Claustre, Diverses. Històries de dones. Acabada d’inaugurar, aquesta exposició fotogràfica del col·lectiu Objectives de fotoperiodistes valencianes recopila en seixanta-sis fotografies la història gràfica d’onze dones allunyades de l’estereotip social. La mostra està organitzada i produïda pel Vicerectorat de Cultura i Igualtat, amb la col·laboració de l’Ajuntament de València.

Durant tres-cents seixanta-cinc dies, les onze dones fotoperiodistes del col·lectiu Objectives han realitzat un seguiment a les rutines de les protagonistes d’una mostra de caràcter itinerant. Mónica Torres (El País), Emma Ferrer (agències), Eva Máñez (Valencia Plaza, FAV i agències), Consuelo Chambó (freelance), Provi Morillas (Levante-EMV), Almudena Torres (agències), Eva Ripoll (Palau de la Música de València i freelance), Amparo Simó (diari Marca i freelance), Irene Marsilla (Las Provincias), Raquel Abulaila (Diputació de València) i Marga Ferrer (Levante-EMV, editorials i 360gradospress.com) són les onze fotoperiodistes que participen en la mostra.

Obra Cataplaf, de Victoria Civera (2006), en l’exposició Itineraris d’una col·lecció, amb obres de la Fundació Coca-Cola dins de la sèrie Contextos del Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat.

Obra Cataplaf, de Victoria Civera (2006), en l’exposició Itineraris d’una col·lecció, amb obres de la Fundació Coca-Cola dins de la sèrie Contextos del Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat.

Elles plasmen a través del seu objectiu la vida d’Aïssatou, senegalesa que busca un lloc en la nostra societat sense perdre les seues senyes d’identitat; d’Esther, una violinista punk de l’Orquestra de València; de Maleni, gitana que va a la universitat i que trenca els prejuís de la societat envers els gitanos; de Begoña, una conductora de camió, una dona amb professió d’home; de Paca, amb sis fills, deu néts i un marit que l’acompanya des de fa cinquanta anys; de Fide, una persona que lluita de manera constant per trobar respostes a la seua malaltia rara; d’Elvira, una dona amb osteogènesi imperfecta (ossos de vidre); de Maider, una futbolista i institució en el món del futbol femení; de Rosa, agricultora, mare emprenedora i lluitadora; d’Elena, una odontòloga cooperant, compromesa i solidària amb qui més ho necessita; de Paula, activista de classe mitjana, treballadora i mare soltera que lluita contra el desnonament. Fins el 26 d’abril.

A la Sala Estudi General, Fragments #0. Després de dos anys de reflexió, la Unió de Periodistes Valencians rellança a la Nau el seu projecte Fragments, dedicat en exclusiva al periodisme gràfic. Amb clara vocació transformadora, aquesta mostra es presenta en un nou format per a reflexionar sobre el món del fotoperiodisme. Instal·lacions fotogràfiques, multimèdia i fotografies originals per a recórrer a través d’imatges l’exercici de la professió tant a la Comunitat Valenciana com en diverses parts del món. Una exposició necessària per a tots els diletants del periodisme gràfic. Fins el 10 de maig.

A la Sala Acadèmia, Room Art, 2015. Migracions visuals. Com influeixen l’entorn i el lloc de residència en la creació artística, o com afecta la migració el procés creatiu de l’artista que el du a terme, són part de les qüestions plantejades en aquesta exposició. Instal·lada a l’espai expositiu més ample de l’edifici històric de la Universitat, aquesta exposició visualitza les empremtes de l’experiència de la migració com un procés de transformació i canvi en el si de la consciència creativa de l’artista. Fotografies, pintura, escultura, videocreacions, instal·lacions, dibuixos… Una mirada bella, experimental i molt compromesa a través de l’obra de dotze joves artistes que reflexionen sobre aquest fenomen que també té conseqüències en el món de la creació. Fins el 22 de març.

Obra sense títol de Manu Fernández (AP Photo), continguda en l’exposició Fragments. Turistes s’autoretraten mentre els manifestants cremen un contenidor de fem durant les protestes de Barcelona, dimarts 1 de maig del 2014.

Obra sense títol de Manu Fernández (AP Photo), continguda en l’exposició Fragments. Turistes s’autoretraten mentre els manifestants cremen un contenidor de fem durant les protestes de Barcelona, dimarts 1 de maig del 2014.

A la Sala Oberta, Llibres a les maletes: universitaris a l’estranger (1945-79). Aquesta exposició mostra les experiències de joves universitaris que, des de mitjans de la dècada dels quaranta fins la fi dels setanta, van emigrar per a formar-se en altres països i al seu retorn es van incorporar a la Universitat de València com a professors. Uns joves als quals se’ls va donar l’oportunitat i el vot de confiança per a prendre el relleu i ser els gèrmens d’una transformació que va arribar des de les aules a la resta de la societat espanyola. Hui podrien veure’s com els precursors de la coneguda generació Erasmus. La mostra es divideix en tres àmbits: el context espanyol i l’eixida amb el pas per la duana; el país i la universitat de destinació; i l’efecte que tingué la seua tornada a Espanya en el pla acadèmic i humà. Abans que política, la ruptura definitiva amb el franquisme va ser cultural i vital, i d’ací ve la profunditat i la complexitat del fenomen. Fins el 26 d’abril.

A la Sala Martínez Guerricabeitia, Itineraris d’una col·lecció. Amb obres de la Fundació Coca-Cola, que per primera vegada s’exposen en una universitat. La mostra, organitzada pel Patronat Martínez Guerricabeitia, exhibeix trenta-una obres de trenta artistes de diferents generacions, estils i mitjans. Els artistes presents resulten essencials a l’hora de traçar el mapa de la creació contemporània de les arts visuals de l’Estat. Hi destaquen noms com ara el de la valenciana Victoria Civera i d’altres creadors com José Pedro Croft, José María Sicilia, Alicia Martín, José Manuel Ballester o Rubén Guerrero. Les obres exposades en aquesta mostra pertanyen a la Col·lecció d’Art de la Fundació Coca-Cola, que compta en l’actualitat amb més de tres-centes cinquanta obres de prop de dos-cents cinquanta creadors. Fins el 13 d’abril.

infouniversitat © 2024 All Rights Reserved

Infouniversitat, periòdic digital de la Universitat de València. Disseny i edició digital: T. Gorria. Fotografia: Miguel Lorenzo. Correcció lingüística: Agustí Peiró. Edita: Universitat de València