La Unitat d’Igualtat impulsa dèsset projectes que fomenten activitats per a la igualtat de gènere

Taller amb Trinidad Moreno dins de les Jornades de Coeducació La igualtat també s’aprén.

PAU SERRANO. El III Concurs de Microrelats Audiovisuals contra la Violència de Gènere Tu, no me la pegues!, les IV Jornades de Coeducació La igualtat també s’aprén o les Jornades de Gènere i Educació Diàlegs des del cos són algunes de les activitats que la Unitat d’Igualtat continua recolzant econòmicament mitjançant la convocatòria d’ajudes anuals per a fomentar la realització d’activitats que impulsen la igualtat de gènere.

La bona acollida, així com la massiva participació i la repercussió mediàtica, han fet que s’avaluaren positivament projectes presentats i ja realitzats en edicions anteriors, com ara el Concurs de Microrelats Audiovisuals o les Jornades de Coeducació, dues de les activitats que aquets curs tornen a comptar amb una ajuda de la Unitat d’Igualtat i que es consoliden així com a projectes de continuïtat.

Cartell de l’activitat Diàlegs des del cos de l’edició passada.

Els dèsset projectes que compten amb el suport de la Unitat per a la seua realització responen a les àrees de coneixement de Ciències Socials i Humanitats, i són les facultats de Ciències Socials, Dret i Filologia les que concentraran el major nombre d’activitats. L’ajuda màxima per projecte és de mil euros I la majoria de les activitats estan programades per als mesos d’octubre i novembre.

Algunes de les activitats ja realitzades han estat el Simposi Internacional sobre Famílies Monoparentals a la Facultat de Ciències Socials, coordinat per la professora Inmaculada Verdeguer i amb una molt bona acollida de públic.

Capitolina Díaz i Carles Simó, del Departament de Sociologia i Antropologia Social, han obtingut una ajuda econòmica per a la difusió del projecte d’investigació sobre la bretxa salarial en què participen.

Les activitats que es realitzaran les properes setmanes són els tallers Camins per a la igualtat i Origen de la discriminació de la dona, organitzats per PSIMA, l’Associació de Professionals Socials en la Intervenció del Maltractament. Com també el taller Deconstruyendo una vida de género, coordinat pel col·lectiu Desgenrades i l’Associació L’Escletxa, així com la jornada coordinada per Julia Sevilla ¿Cómo sobrevivir al año electoral y no morir en el intento?, prevista per al proper 24 d’abril.

Bretxa salarial

Una de les activitats amb una temàtica més innovadora és l’estudi de la bretxa salarial, un tema pel qual la Universitat de València està apostant. A partir de la recerca dirigida per Carles Simó i Capitolina Díaz, està prevista una conferència de Victoria Budson, professora de la Universitat de Harvard, sobre la bretxa salarial de gènere en l’administració federal dels EUA.

Vinyeta sobre la bretxa salarial.

Col·laboració amb l’Institut Universitari d’Estudis de la Dona

Dels dèsset projectes, en destaquen quatre coordinats per professores investigadores integrants de l’Institut Universitari d’Estudis de la Dona. Mónica Bolufer, amb el projecte Memoria e identitat personal en la experiencia y el relato de viajes a través de la historia; Isabel Morant, amb l’activitat Mujeres y hombres en el siglo XXI. Problemas actuales, Julia Sevilla, amb el cicle ¿Cómo sobrevivir al año electoral y no morir en el intento? Las elecciones a debate, i Llum Sanfeliu, amb les IV Jornades de Coeducació La igualtat també s’aprén.