Noves temporades dels programes radiofònics ‘Fes Ruta’ i ‘Camden’ i nou programa culinari anomenat ‘Amb molt de gust’

2.--Programes

Fes Ruta és el programa en el qual Emilio Iranzo, professor de Geografia de la Universitat de València, acosta excursions i propostes culturals als oients de Ràdio Universitat. Foto portada: Júlia Murillo (conductora del nou programa Amb molt de gust), Sofia Company (directora de Camden) i Marcos Blanco, qui dirigeix Fes Ruta.

REDACCIÓ. Ràdio Universitat, la ràdio en línia de la Universitat de València, ha incorporat novetats per a la temporada de primavera. Per una banda, tornen renovats el programa de rutes turístiques Fes Ruta i el programa musical Camden que entrevista grups i músics juvenils que tenen o han tingut vinculació amb la Universitat. I per una altra, s’estrena Amb molt de gust, un programa gastronòmic que acosta la cuina a les nostres ones i amb el qual s’aprenen diverses receptes, es mantenen entrevistes i s’ofereixen curiositats alimentàries.

Ruben Amadís

Rubén Arnandis.

Fes Ruta, el programa que visita i recorre pobles i espais naturals de la nostra comunitat, torna a la graella de Ràdio Universitat amb novetats. El programa compta des de fa un parell de setmanes amb la col·laboració de dos professors del Departament de Geografia de la institució, Emilio Iranzo i Rubén Arnandis. Aquest últim ja ha sigut entrevistat en el programa que tracta sobre la Via Xurra, una emblemàtica via verda que travessa l’Horta Nord. “És molt important que professors de la nostra universitat posen la seua veu i els seus coneixements per a descobrir alguns del llocs més recondits i emblemàtics de la Comunitat i que molta gent no coneix”, comenta Marcos Blanco, que dirigeix el programa en aquesta nova etapa.

També torna renovat el programa musical de la ràdio de la plataforma Mediauni: Camden, que ja porta tres setmanes entrevistant grups i músics joves. El xics de Zaidia Power Trio van ser els primers en actuar en directe a l’estudi de la ràdio en la nova temporada del programa. Aquests estudiants de Filologia Anglesa, Dret i Història van estrenar la secció El Sabut, on els cantants han d’endevinar el nom i l’autor d’una cançó sentint només cinc segons d’aquesta. També van omplir la PlayList amb els seus gustos musicals. La setmana següent va actuar Joe Pask, un cantautor alcoià estudiant d’Història de l’Art que compon les seues cançons. Va estrenar la secció de La Pregunta Misteriosa, on el músic va fer una pregunta perquè el pròxim convidat la conteste. I abans de les Falles va ser entrevistat el discjoquei Boccachico, estudiant de Llengües Modernes que ens va endinsar en la música disco i el món dels DJs. El programa està dirigit per Sofia Company.

D’altra banda, Júlia Murillo és l’autora del nou programa Amb molt de gust, que portarà totes les setmanes a les nostres cuines receptes perquè tastem alguns dels productes mes típics de la nostra zona. La primera setmana els protagonistes van ser els bunyols de carabassa i les seues varietats, com ara els de bacallà. Es va comptar amb l’ajuda d’Andrés Albert, un estudiant del Màster de Continguts Audiovisuals que cuina aquest dolç (més comú) en el seu poble, el Pinós. El programa també tindrà seccions de curiositats gastronòmiques i noves paraules que no són molt conegudes sobre l’alimentació.