Setmana Universitària pel Comerç Just, des de dilluns en els tres campus

COMERÇ_JUST_cartell2

REDACCIÓ. La Universitat de València organitza la IV Setmana Universitària pel Comerç Just, entre dilluns 11 de maig i fins divendres 15, amb motiu de la celebració del Dia Mundial del Comerç Just i amb l’objectiu de difondre el consum responsable entre la comunitat universitària. L’activitat està organitzada pel Servei d’Informació i Dinamització d’Estudiants (SeDI), en col·laboració amb el Voluntariat Ambiental i la Tenda de la Universitat.

Aquesta setmana d’activitats s’emmarca dins del programa de Comerç Just de Campus Sostenible, el qual pretén sensibilitzar la comunitat universitària sobre el comerç just i el consum responsable i impulsar l’accés a productes d’aquest tipus en col·laboració amb organitzacions valencianes.

La celebració del Dia Mundial del Comerç Just (cada 9 de maig) està impulsada per la Coordinadora Estatal de Comerç Just i enguany es realitza sota el lema Estira del Fil. L’actuació promou aquesta pràctica econòmica com a alternativa a les injustícies que amaga l’elaboració d’articles tèxtils en molts països empobrits i on s’evidencien les conseqüències negatives de la globalització i es produeixen nombroses violacions dels drets humans.

Durant la setmana es podran conéixer de primera mà en els tres campus de la Universitat els productes de comerç just amb punts d’informació, degustació i venda de productes d’organitzacions com ara Setem, La Troballa-Cáritas, La Tenda de tot el Món, Solidaritat Internacional, la Fundació Vicente Ferrer i Oxfam-Intermón.

El Voluntariat Ambiental de la Universitat de València informarà la comunitat universitària, donarà suport a les ONGD participants i farà una crida a la reflexió amb els seus Monòlegs contra l’espoli. També organitza una xarrada col·loqui oberta, amb el títol Comerç Just: solidaritat i consum responsable al Punt Verd del Campus de Burjassot-Paterna.

La Tenda de la Universitat sortejarà entre les persones que s’apropen als punts d’informació i a les activitats quinze samarretes de cotó ecològic i de comerç just. A més, oferirà degustacions de café i promocionarà les peces de roba tèxtil amb descomptes.

Així mateix, es podrà visitar durant tota la setmana, a l’Aulari Interfacultatiu del Campus de Burjassot-Paterna, l’exposició Millor si és Just, produïda per l’ONGD La Tenda de tot el Món, on es podrà conéixer el comerç just a partir de les matèries primeres i productes amb què treballa aquest moviment internacional (cotó, café, cacau, cosmètica natural, sucre, te i artesania).

Universitat pel Comerç Just acreditada per IDEAS

La Universitat de València va ser acreditada l’any 2013 com a Universitat pel Comerç Just per l’organització IDEAS, i realitza aquesta activitat des del 2011 amb la participació activa dels i les estudiants del Voluntariat Ambiental/Campus Sostenible.