Ciberdelinqüència, emprenedoria i participació ciutadana, entre els cursos de la XXXII Universitat d’Estiu de Gandia

ueg-about-2

REDACCIÓ. Ciberdelinqüència; salut i medicina; emprenedoria i economia; patrimoni i medi ambient; i participació ciutadana i governs oberts. Són els cinc blocs temàtics dels cursos de l’edició d’enguany de la Universitat d’Estiu de Gandia (UEG), la matrícula de la qual s’ha obert hui dijous a través d’internet. L’oferta formativa de vint-i-cinc cursos es desenvoluparà entre els dies 20 i 28 de juliol a la capital de la Safor.

El primer bloc d’especialització presenta un curs de vint hores dedicat a la ciberdelinqüència en el qual es s’analitzarà com la incorporació de les TIC a la vida ordinària ha suposat un canvi en la manera de cometre i patir els conflictes.

Un segon bloc serà per als cursos dedicats a la salut i la medicina. De durada diversa, aquests cursos tractaran sobre fisioteràpia, reanimació cardiopulmonar, la importància de l’alimentació en la salut, genòmica nutricional, odontologia o pediatria. Mentre, un tercer bloc es dedicarà a l’emprenedoria i l’economia, on s’oferiran cursos sobre micromecenatge, mindfulness a l’empresa o finances ètiques. El quart bloc de cursos estarà dedicat al patrimoni i el medi ambient. En aquest es realitzarà un curs sobre el patrimoni de la comarca de la Safor sobre gestió i participació ambiental. Finalment, el cinqué i últim bloc estarà dedicat a la participació des de perspectives diverses: les noves formes de participació ciutadana, els governs oberts i les noves tecnologies, les qüestions científiques i econòmiques de la participació social i ciutadana o les noves formes jurídiques de participació ciutadana.

Enguany es respectaran els preus de l’any passat. Així, els cursos tindran un cost d’entre 15 i 30 euros. Els cursos estaran certificats amb crèdits de lliure elecció. A més, alguns compten amb el reconeixement del Servei de Formació Permanent de la Universitat de València.

Temps de participació

La Universitat de València ha escollit per a aquesta edició de la Universitat d’Estiu de Gandia el lema Temps de participació. Amb això es pretén reflexionar sobre el concepte de participació mitjançant diversos cursos, tallers, conferències i taules redones, així com destacar el seu caràcter transversal, a través de punts de vista com ara el mediambiental, el patrimoni, l’art, la ciència, el dret, les TIC, l’emprenedoria social, l’ètica, la col·laboració i la solidaritat, la salut, l’economia social, etcètera. És a dir, un ampli ventall multidisciplinari que facilitarà l’anàlisi de l’acció democràtica i participativa en la societat actual.

La nova edició de la Universitat d’Estiu a Gandia, Temps de participació, constituirà una nova trobada acadèmica de reflexió, d’aprofundiment en la democràcia, per a continuar modelant el sistema democràtic acció a acció. Democràcia no és només participar en les convocatòries electorals, és exposar les opinions de la ciutadania, és formar les persones, ser capaços de participar en la resolució de problemes, en última instància és ser i estar de manera activa en la societat.

Programació completa

La part formativa d’aquesta edició es completa amb la part d’activitats obertes a la ciutadania en general. Enguany també s’han programat activitats obertes, tant taules redones com activitats de la nit.

Podeu consultar el programa complet de la XXXII Universitat d’Estiu a Gandia en http://www.uegandia.es/val/ueg-about.