L’univers Santos, a la Nau

L’exposició Univers Santos. El fervor de la perseverança en Carles Santos es converteix en l’avantsala de l’homenatge que la Universitat té previst retre-li el proper 23 de juny, quan en el marc de la nit de sant Joan la institució li atorgarà la seua medalla al Claustre de la Nau. Foto: Eduardo Alapont

REDACCIÓ. L’imaginari original i provocador de l’artista castellonenc Carles Santos (Vinaròs, 1940) és el motiu d’una exposició organitzada per la Universitat de València al Centre Cultural La Nau. En la mostra es recorren els cinquanta anys de trajectòria d’aquest artista en les seues vessants de músic, compositor, director musical i teatral, creador visual, autor d’obres cinematogràfiques i dramaturg.

Univers Santos. El fervor de la perseverança en Carles Santos és una de les mostres més ambicioses promogudes fins ara per la Universitat, en dues sales de la Nau: l’Estudi General i la Sala Acadèmia, la més gran de l’edifici històric universitari. El comissari de la mostra és Josep Ruvira i es podrà visitar fins el 30 d’agost.

Carles Santos és considerat com un dels artistes més prolífics i interessants de l’avantguarda espanyola de les últimes dècades. Els seus espectacles impactants i sempre provocadors, els seus concerts, així com les seues propostes multitudinàries (Jocs Olímpics de Barcelona 92, la celebració del cinqué centenari de l’Any Borja o el concert per a mil músics en els actes inaugurals de la Biennal de les Arts al Museu Príncep Felip) han projectat sobre ell una imatge d’enfant terrible, d’artista inclassificable que amb freqüència obstaculitza un coneixement més profund d’una obra distingida amb una gran quantitat de premis.

L’exposició Univers Santos. El fervor de la perseverança en Carles Santos es converteix en l’avantsala de l’homenatge que la Universitat té previst retre-li el proper 23 de juny, quan en el marc de la nit de sant Joan la institució li atorgarà la seua medalla al Claustre de la Nau. La Fundació Caixa de Vinaròs, CulturArts i l’IVAM, entre altres, s’han sumat a aquest projecte i oferiran concerts en el marc del festival de música contemporània Ensems i de les Serenates al Claustre, així com un cicle de cinema dedicat a Carles Santos que se celebrarà a l’IVAM entre els dies 7 i 10 de juliol.

L’exposició ha estat presentada aquest dimarts en una roda de premsa, amb les intervencions d’Antonio Ariño, vicerector de Cultura i Igualtat; Josep Ruvira, comissari de la mostra; i l’artista, Carles Santos. Antonio Ariño ha destacat “l’obra en constant transformació i metamorfosi d’un artista l’imaginari del qual entronca amb la tradició històrica d’allò grotesc”. Durant la seua intervenció, el vicerector ha anunciat, a més, que la resta d’universitats públiques valencianes s’adhereixen a l’homenatge que la Universitat de València retrà a l’artista amb la concessió de la medalla de la institució i que totes crearan el Premi d’Arts Plàstiques Carles Santos.

Galeria d’imatges:

L’exposició Univers Santos. El fervor de la perseverança en Carles Santos aplega les obres cinematogràfiques de l’artista de Vinaròs, així com una infinitat d’elements escenogràfics dels seus espectacles, imatges inèdites, les últimes produccions de l’artista i més d’una desena dels seus singulars pianos intervinguts. Fotos: Eduardo Alapont