Èxit de participació en la sisena edició del Passeig Saludable, amb 853 persones

Inici del Passeig Saludable, amb la participació de prop d’un miler de persones. La Universitat aposta per aquestes activitats de caràcter lúdic, de convivència i solidàries.

JORGE CHENOVART. Fotos: Miguel Lorenzo. Són les nou i mitja del matí i l’entrada del Jardí Botànic està abarrotada de gent de totes les edats, encara que la majoria són persones jubilades. En trenta minuts s’inicia la sisena edició del Passeig Saludable, organitzat pel Vicerectorat de Polítiques de Formació i Qualitat Educativa, el Servei d’Extensió Universitària i el Servei d’Educació Física i Esports de la institució acadèmica, un esdeveniment que cada any congrega més de quatre-centes persones. Enguany, però, s’hi han inscrit 853, sobretot de La Nau Gran, una xifra que representa un rècord de participació. “L’alta implicació demostra un gran esperit solidari de la nostra comunitat universitària més major”, explica la directora del Servei d’Extensió Universitària, Amparo Pérez. I és que, com cada any, els diners recaptats de les entrades, al voltant de tres mil euros en aquesta edició, es destinen a una associació sense ànim de lucre, en aquest cas Acnur, en la seua campanya en favor dels refugiats sirians.

Passeig Saludable, pel Jardí del Túria.

Durant el previ al passeig es troben famílies de germans, matrimonis i fins i tot pares que junt amb els seus fills han volgut gaudir d’un matí assolellat de diumenge. Una caminada el recorregut de la qual ha acabat a la plaça Charles Darwin de l’edifici del Rectorat. L’àmplia participació ha suposat que s’haja proporcionat una nova tanda de samarretes que s’havien esgotat dies abans. Una vegada tots i totes es trobaven equipats amb la samarreta de la trobada, les portes del costat del Jardí de les Hespèrides s’han obert per a donar l’eixida. La roba sembla ser el de menys, hi ha gent en xandall, altres amb malles esportives i fins i tot en roba de carrer com ara pantalons vaquers i camises. “El més important és gaudir del bon dia que ha fet i practicar exercici saludable”, explica el director del Servei d’Esports, José Campos.

El vicerector de Polítiques de Formació i Qualitat Educativa, Ramón López, ha mostrat la seua satisfacció pel compromís estudiantil: “Açò és un exemple del que volem que siga aquest programa, no sols hi ha activitats acadèmiques, sinó també de caràcter lúdic, de convivència i de solidaritat”. Aquests tres vessants s’expliquen en una conjunció d’actes com ara deixar a un costat el pupitre i decidir conéixer altres persones. Ha sigut el cas d’Alicia Miró i d’Amparo Piquer, estudiantes d’Història de l’Art i de l’itinerari d’Educació, respectivament, les quals s’han conegut en l’autobús de camí al passeig. “Hem estat parlant durant tot el trajecte, resulta que som veïnes del barri de tota la vida i no ens coneixíem. El fet de descobrir gent nova és d’allò més fascinant”, explica la primera. Tant elles com Carlos Falomir, estudiant d’Història de l’Art, és la primera vegada que participen en aquest passeig. “Mereix la pena vindre i l’any que ve més, és una passada perquè començàrem el curs fa dues setmanes i ja tenim iniciatives d’aquest tipus”, explica l’estudiant.

El rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, lliura a Acnur els tres mil euros de la recaptació del Passeig Saludable.

Durant el trajecte, cadascun va al seu ritme, l’important és acabar-lo sense l’obligació de complir una marca determinada. La qüestió solidària ha sigut un factor determinant per augmentar el nombre de participacions. Un exemple és José Manuel Marqués, estudiant de l’itinerari de Ciència i Tecnologia, qui és tot un veterà, ja que és la cinquena vegada que hi participa, i afirma que “aquest tipus d’activitats estan molt bé que es promoguen”. Un altre dels aspectes que ha ajudat a millorar les expectatives del passeig són els dos crèdits de lliure elecció que els estudiants i estudiantes reben per participar-hi. “La Nau Gran és una passada perquè l’oferta és fantàstica i ens combinen els crèdits amb activitats lúdiques per als qui ens hem jubilat, així aprofitem el temps tant en cap de setmana com en la resta dels dies”, explica Alicia Miró.

El Passeig Saludable d’enguany ha sigut més que mai una trobada intergeneracional.

Beguda isotònica, aigua mineral i un esmorzar saludable compost per torrades i fruita han completat l’activitat.

Esmorzar saludable

Al voltant de tres quarts d’hora més tard, els inscrits en la prova comencen a aparéixer per l’edifici del Rectorat, on hauran de fer una altra cua per a rebre el seu avituallament en forma de beguda isotònica o aigua mineral i un esmorzar saludable compost per torrades i fruita. Les conclusions de l’esdeveniment són diverses, però mantenen l’esperit de convivència universitària, molts saluden els fotògrafs que els disparen les seues màquines, altres conversen amb el speaker de l’acte, qui anima tothom a quedar-se parlant una estona més i crear germanor. Una combinació de civisme i solidaritat que, com ha explicat Amparo Pérez, “és una cosa que s’està instaurant i cal aprofitar-ho, hi ha moltes dones i també ha augmentat el nombre d’homes, esperem que l’any que ve en siguen més”. La carpetada a un nou Passeig Saludable s’ha posat amb el desig d’augmentar el nombre de participants l’any que ve, que ja té data, segons el vicerector Ramón López: “Intentarem que siga sempre el primer cap de setmana del mes d’octubre per aprofitar les condicions climatològiques i el nombre de participants”.

A continuació adjuntem una galeria d’imatges amb diversos moments del Passeig Saludable de diumenge 4 d’octubre.